• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

3815VR

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2012
Hallo,

Ik heb een voorraadlijst gemaakt die bestaat uit 2 tabbladen een voorblad en een klantenblad. in het voorblad heb ik een pull-down menu gemaakt zodat ik op klantniveau kan kijken wat er nog op voorraad is. Dit is nu niet het geval in de pull-down menu staat een klant meer dan 1 keer in de lijst en ik weet niet hoe ik dat moet aan passen, wat ik graag wil is als ik een klant selecteer ik zijn hele voorraad kan zien. zou iemand mij willen helpen om de lijst zou te krijgen dat als ik een klant selecteer dat ik dan de hele voorraad kan zien in het voorblad.ik heb een voorbeeld toegevoegd.
Alvast bedankt.

Mvg,
Peter

Bijlagen

Waarom gebruik je niet gewoon een filter op de bovenste rij of een draaitabel? Lijkt me makkelijker gegevens opvragen.

Als je tevens je 2e tabblad de opmaak veranderd naar een tabel hoef je niet alvast te nummeren tot ver naar beneden. Maar kan je gewoon flexibel rijen toevoegen die direct een formule krijgen.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk aangezien dat we de hardware in consignatie hebben, en de eigenaar van de hardware in het algemeen niet erg goed oplet met wat er staat een pull-down menu het overzichtelijks is.
Ik kan niet echt een beeld krijgen wat je bedoelt met een draaitabel. is het mogelijk dat je even een voorbeeld stuurt hoe dat er uit ziet?

Ik hoor graag van je.

Groet,
Peter

Ndam90 ziet er goed uit thanks.
Alleen nog even een kort vraagje in het tabblad draaitabel staat er in een aantal cellen (leeg) kan het zo zijn als een cel leeg is niet laten zien? zoals ook bij de optie 0 niet weergeven.

Ik hoor uiteraard graag weer van je.

Ndam90,
Ik heb nog 1 vraag aan je, ik heb de lijst redelijk aangevuld met items en alles werkt naar behoren. nu wil ik nog een aanpassing, alle items in de voorraadlijst met datum uit zou ik graag automatisch laten verwijderen naar tabblad uitgeleverd. ik heb alleen geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Hopelijk kan je mij daar ook mee helpen!

Ik hoor graag van je.

Groet,
Peter

Bijlagen

Dag Peter,

Ik krijg helaas geen werkende formule voor elkaar voor je. Je zal je vraag moeten beantwoorden met VBA.
Hopelijk kan iemand anders je vraag beantwoorden voor je.
Dit is wat ik tot nu toe had.

Code:
Public Sub Overzetten()

Set s = Sheets("Voorraad")
Set e = Sheets("Uitgeleverd")
Dim d
Dim r
d = e.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
r = 2

Do Until IsEmpty(s.Range("A" & r))

If s.Range("H" & r) > 1 Then
    s.Rows(r).Copy Destination:=Sheets("Uitgeleverd").Range("A" & d)
    d = d + 1
    s.Range("A" & r).EntireRow.Delete

End If
    r = r + 1
Loop
End Sub

Hoi Rudi,

Bedankt voor je reactie, maar als ik de lijst open dan zie ik geen veranderingen met de eerdere lijst. of doe ik iets verkeerd?

Ik hoor graag van je.

Groet,
Peter

Je moet nog wel de macro in Module2 starten.

top nu werk ie. is het ook mogelijk om ze automatisch te laten verwijderen in de lijst met voorraad en alleen te laten zien in uitgeleverd.
En ik mis ook nog de cellen i, j, k in het tabblad uitgeleverd. Ik zou het graag zelf doen maar weet nog zeer weinig van macro's.

Ik hoor graag van je.

Groet,
Peter

Cellen i, j, k zijn er wel sorry was te snel met reageren. de vraag is nu alleen nog alles met datum uit verwijderen uit voorraad en laten zien in uitgeleverd.

Groet,
Peter

Deze doet het wel.
Code:
Sub Overzetten()

Application.ScreenUpdating = False
    With Sheets("Voorraad")
        For i = .Range("Klanten").ListObject.ListRows.Count To 2 Step -1
            If .Cells(i, 8) <> vbNullString Then
                Sheets("Uitgeleverd").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 11) = .Cells(i, 1).Resize(, 11).Value
            .Cells(i, 1).EntireRow.Delete xlUp
            End If
        Next
    End With
    With Sheets("Uitgeleverd")
        .Range("A2:K" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Sort .Range("A2"), xlAscending
    End With
    Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan