• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadtelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimba

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Hallo,

Wij zijn bezig met de voorraad te tellen in onze bedrijf daarvoor heb ik een Excel bestand gemaakt om hiermee te werken.
en heb hierbij een formule nodig voor een aantal scenario's ( zie bijlage )
wie kan mij hierbij helpen?

Bijlagen

Het helpt ook wel als je (handmatig) wat gewenste uitkomsten in je voorbeeld zet.

Dit is wat ik ervan kan maken voor O2:
Code:
=ALS(EN(N2>0;AANTAL.ALS(J2:L2;0)=3);0;ALS(N2=J2;J2;ALS(OF(N2=K2;K2=J2);K2;ALS(OF(J2=L2;EN(AANTAL.ALS(J2:L2;"")=0;J2<>K2;K2<>L2;J2<>L2));L2;"Recount"))))
Celeigenschappen weer op "standaard" zetten.

:thumb::thumb:Super bedankt Alex voor je hulp hierbij. morgen ga ik ermee aan de slag.:thumb::thumb:

Ik heb nog een vraag betreft de Final Validated Qty als deze nul (0) is .
zie bijlage ik heb daar wat gewenste uitkomsten toegevoegd.
als de 1nd Count en de 2nd Count de uitkomsten niet overeenkomen met de kolom O. kan er dan bij final validate (Kolom O) Recount op staan. ?

Bijlagen

Je wilt dus in kolom O verwijzen naar een uitkomst in kolom O. Dat noemen we een kringverwijzing en dat resulteert in een foutmelding.

Denk dat een hulpkolom de kortste klap is.
Maar: er zijn zoveel regels en uitzonderingen. Wat als 1x 0 bij 1st count? Wat moet dan de uitslag zijn?
Moet het met OF de 1st count OF met de 2de count overeenkomen of met allebei tegelijk? Kan de uitkomst ook alleen met de laatste ingevoerde waarde vergeleken worden?
M.a.w. wat zijn nu precies de condities voor een recount, en wanneer moet er een 0 komen te staan.

Laatst bewerkt:
hai Alex

bedankt voor de moeite die je hebt gedaan en het uitzoeken en je tips.
ik had een beetje uitgezocht en ben wel uiteindelijk gekomen bij de juiste formule wat ik nodig had.
zie bijlage voor alle scenario's en de uitkomst ervan.
thanks nogmaals.

Bijlagen

Zelfredzaamheid: super :thumb:

Mooi dat het gelukt is en dat ik je een beetje op weg kon helpen. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan