Voorspelling uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Heb in Firefox voorspelling laatst uitgeschakeld maar zie nu dat die in het venster nadat je een zoekopdracht hebt gedaan, de voorspelling weer is ingeschakeld. Iemand een idee hoe dat zit. Manier van uitschakelen was via about:config (in het zoekveld) en dan "string" klikken op iets (onderste regel als je firefox daarna in zoekveld typte, weet naam niet meer precies) en dan www.google.com ergens van maakte. Maar dat blijkt dus maar een gedeeltelijke oplossing te zijn. Of iemand misschien een betere weet dus.

Laatst bewerkt:
Als ik je goed begrijp, worden de gegevens die je in formulierveldjes invult opgeslagen en vult Firefox automatisch aan als je een vergelijkbaar veldje in wilt vullen. Je wilt dat FF dit niet meer automatisch aanvult. Doe het volgende:
Ga naar Extra -> Opties -> Privacy
Hier het vakje voor 'Zoek- en formuliergeschiedenis onthouden' uitschakelen.
Klik op OK en als het goed is wordt nu niet meer automatisch aangevuld.

Hoop dat ik je hiermee geholpen heb,

Jelsief

Misschien heet het ook niet voorspellen, maar wat die doet is het volgende: je typt een h (om naar hotmail te gaan, even als voorbeeld) en dan geeft die al allemaal pagina's weer die beginnen met een h, dan typ je ho, en past die het al aan naar pagina's die beginnen met ho etc (dus hij heeft die pagina's dan al opgezocht, zonder zelfs eerst eerdere zoekopdrachten met de zelfde beginletters weer te geven) misschien wel makkelijk maar heb het liever uitgeschakeld.
ps ook voor eventuele andere lezers, want jij weet het dan misschien niet nou?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is me niet helemaal duidelijk. Wat ik nu begrijp is dat je het automatisch aanvullen van de adresbalk bedoelt, klopt dat?

Uhh, nee, hij zoekt al zeg maar voordat je enter indrukt, daar komt het kort gezegd op neer. Maar ik geloof dat ik het weer heb opgelost, vond de tip ergens, in het zoekveld pijltje naar beneden en delete drukken, dan verwijderd die de zoekopdracht die helemaal bovenin het venster staat, maar op één of andere manier is direct zoeken (zo kon ik het beter noemen) dan ook uitgeschakeld (of daar houd die dan mee op, hoe je het maar zeggen wil), beetje vreemd, maar opgelost is opgelost.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar als ik je goed begrijp, wil je niet dat je browser met suggesties komt van pagina's die je al eens bezocht hebt op het moment dat je in de adresbalk typt. In dat geval is het volgens mij onder hetzelfde kopje 'Privacy' als in mijn eerdere reactie het vinkje voor 'Mijn navigatiegeschiedenis onthouden' uitschakelen.

of zit ik nu helemaal verkeerd te denken en heb je het over een zoekmachine ipv je browser?

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar als ik je goed begrijp, wil je niet dat je browser met suggesties komt van pagina's die je al eens bezocht hebt op het moment dat je in de adresbalk typt. In dat geval is het volgens mij onder hetzelfde kopje 'Privacy' als in mijn eerdere reactie het vinkje voor 'Mijn navigatiegeschiedenis onthouden' uitschakelen.

of zit ik nu helemaal verkeerd te denken en heb je het over een zoekmachine ipv je browser?
Nee, eerdere sugesties is mij wel goed, maar hij doet uit zichzelf dan al enter zeg maar, na elke letter die je typt dus ik typ de h van hotmail, en er komen al allemaal webadressen in beeld, die beginnen met ha (alfabetisch, tenminste ik geloof dat het zo ging), dan typte je ho en dan past die al de webadressen meteen weer aan.

Dat ik het over het één heb terwijl ik wat anders bedoel dat gebeurt me wel eens, sorry voor onnodige hoofdbrekens dan. Maar het is opgelost verder. Maar als je drang om nog wat erover te weten groot is dan horen we het wel, maar ik hoef dus niet meer geholpen verder.

Sorry, hij doet het weer, niet opgelost dus, doeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan