voorstel nieuwe pc rond 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spike2002

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2011
Hoi allemaal,

Ik ben van plan 1 dezer dagen een nieuwe pc aan te schaffen, maar ben nog niet zeker van wat ik wil kopen.

Heb zelf een PC samengesteld op Saland.eu.

Waarvoor een nieuwe PC? Eigenlijk speel ik alleen world of warcraft, maar ben van plan in de nabije toekomst ook weer wat shooters op te pakken, soort battelfield maar heb nog geen idee wat de nieuwste games zijn.

Belangrijk voor mijn nieuwe pc is dat ik er een aantal jaren mee vooruit kan en dat er 2 beeldschermen op aangesloten kunnen worden.

Heb zelf een PC samengesteld op Saland.eu en vroeg me af of jullie nog do's and don'ts hebben mbt onderstaand:

Behuizing 916376 - Fractal Design Define R3 Black Pearl Geen Voeding, Zwart
Voeding 705995 - Seasonic M12II-620 Bronze 620 Watt, 20+24 Pins
Processor 959998 - Intel Core I7 2600 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Processorkoeler 633923 - Scythe Yasya
Moederbord 1038624 - GigaByte GA-Z68X-UD3
RAM-geheugen 965534 - Corsair XMS3 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart 965452 - GigaByte GeForce GTX 560 Ti OC 1024 MB
Primaire opslag 30904 - WD Caviar Blue 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Bulk
Rewriter 1032148 - Samsung 22x DVD-RW SATA Black Wo/S S-ATA, OEM, Zwart
Cardreader 332828 - HP 22-in-1 Media Card Reader Zwart
Besturingsysteem 972525 - Microsoft Windows 7 SP1 NL, Home Premium, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit
Assemblage 10483 - Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows

Bij opmerking / suggesties / vragen, hoor ik het graag!

.

Hoi, ik zou een AMD processor nemen, voor intel betaal je voor het merk alleen al 100 euro extra (er zijn mensen die hier anders over denken maar goed)
Ik heb zelf een AMD Phenom II 3,3 Ghz x6 die me erg goed bevalt voor een prijs van 160 euro, veel goedkoper als die intel dus en of die slechter is? ik wed dat jij het verschil niet eens merkt :)
Voor de rest ziet hij er wel oke uit.

andere processor betekent ander mobo ander geheugen etc. etc. ik vind het een awesome computer (harde schijf zou beter kunnen eentje met 32 mb cache)

Laatst bewerkt:
@fainttnt, ik ben het niet totaal met je eens, de core i7 2600 is wel een stuk sneller dan de amd phenom 2 x6 serie.

je zou kunnen wachten op de bulldozers van amd.
voor de rest ziet je systeem er wel mooi uit, wel raad ik je aan een andere hdd te nemen, de cavia blue is de wat minder snelle harde schijf.

Feit is dat dat intel de snelste processors maakt. Als je bezig gaat met videobewerking e.d. gaat die i7 ongeveer 2x zo snel als een x6. Voor spelletjes is het wat minder duidelijk. Veel mensen gaan voor de I5. nauwelijks duurder dan de x6 en veelal betere prestaties. Spelletjes kunnen de voordelen van een i7 boven een i5 nauwelijks benutten, dus een andere cpu (x6 danwel i5) is een goede besparing. Het verschil kun je dan in extra vermogen van je grafische kaart stoppen (HD6970 / gtx570) komt dan in bereik).

ok. Ik denk dat ik blijf bij I7 maar dan de 2600K mocht ik ooit in de toekomst nog iets willen proberen met overklokken (nog geen plannen en geen verstand van, maar het scheelt maar 15 euro)

Tevens ga ik voor een iets betere video kaart: XFX Radeon HD 6970 2048 MB
en de harde schijf aangepast naar : Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB

totaal dik 100 euro boven budget, maar ja.. rond de 1000 is een relatief ruim begrip

zie ik nog dingen over het hoofd?

en je moet ook een P67 of Z68 moederbord nemen wil je kunnen overklocken

H61 en H67 moederborden ondersteunen dit namelijk niet

EDIT: ik zie al dat er voor een Z68 mobo word gekozen

Laatst bewerkt:
allen bedankt voor de info. Pc inmiddels besteld en kan niet wachten tot alle onderdelen er zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan