voortdurend foutmeldingen in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenz

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
60
ik krijg voortdurend de melding dat er een fout is opgetreden en dat outlook wordt afgesloten.

Vervolgens start hij meteen weer op en blijft het geschreven bericht wel staan. Ik ben dan alleen de geadresseerde kwijt en het onderwerp kwijt?

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

N.B.: ik krijg ook niet meer de automatische aanvulling bij het typen van een emailadres? Kan dit iets in de instellingen zijn?

Alvast bedankt (weer ;))
 
Oja, ik ontdek net dat als ik bijvoorbeeld een contact verwijder in het adresboek hij altijd een foutmelding geeft. Outlook wordt dan niet afgesloten.
 
Ja, net geprobeert, maar was een oude versie. Alles weer verwijderd en nu krijg ik de melding 'fout bij uitvoeren van bewerking' als ik verzenden/ ontvangen etc. aanklik.

als ik naar accountinstellingen wil dan geeft ie aan dat er een registerfout of installatiefout is? en dat ik hem opnieuw moet installeren?

Kan ik dit ook eenvoudiger oplossen? Het kost zoveel tijd als ik weer bij iemand een cd moet lenen met de juiste versie etc. :confused:
 
ik gebruik outlook express. is ook een oplossing.

Kan je nog even reageren, dan weet ik of het werkt;)
 
ik gebruik outlook express. is ook een oplossing.

Kan je nog even reageren, dan weet ik of het werkt;)

Ehh, nu wordt het voor 'ons' wel heel onduidelijk .....
Gebruik je nu OE of Outlook uit het MsOffice-pakket....
En - indien het laatste - welke versie van Outlook.
Het opnieuw installeren van Outlook helpt in de regel niet.
Zoals je het beschrijft, denk ik dat je het gegevensbestand van Outlook: OUTLOOK.PST moet herstellen.

Het PST-bestand is het bestand waarin Outlook alle mailberichten, agenda, afspraken etc. plaatst.

Zoek eerst m.b.v. de zoekfunctie uit wat de exacte lokatie is van het pst-bestand.
C:\Documents and Settings\[jou gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Ga met dezelfde zoekfunctie dan op zoek naar het bestand scanpst.exe.
Dit is een programma dat bij de installatie van Office wordt meegeïnstalleerd en dat gemaakt is om pst-bestanden te herstellen. Dubbelklik op de naam van dit bestand en geef vervolgens de lokatie op waar het beschadigde pst-bestand is te vinden (wat je dus al eerder hebt opgezocht).

Vervolgens gaat scanpst proberen je bestand te repareren. Als dat niet mocht werken heb je een probleem, want andere methodes om een pst-bestand te repareren zijn mij niet bekend.

Zie ook: http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HP010210641043.aspx
 
kijk nu komen we ergens! Ik gebruik Outlook versie 2003.

Ik zal eens kijken naar je tips. TIA.
 
vreemd maar ik kan het pst bestand nergens vinden? Heb via zoekfunctie gezocht, maar helaas. Het repareerbestand heb ik al wel gevonden (via de link)

hellup!:(
 
kijk nu komen we ergens! Ik gebruik Outlook versie 2003.

Ik zal eens kijken naar je tips. TIA.

Twee mogelijkheden:

1. Je gebruikt Outlook2003 helemaal niet, maar Outlook Expres, het kleine zusje dat je gratis ter vermaak meekrijgt met Windows XP
2. Je hebt 'Verborgen systeembestanden verbergen' en 'Verborgen bestanden en mappen niet weergeven' aan staan (in de verkenner, menu Extra > Opties; tabblad 'Weergave')

Want als je Outlook ('97, 2000, XP, 2003 of 2007 maakt niet uit) gebruikt, dan móet er ook een bestand OUTLOOK.PST zijn ..... !!!
 
Laatst bewerkt:
Teun,

Mogelijkheid 2!

Maarrrrr.......nog steeds geen oplossing.

Ik krijg het outlook.pst bestand wel gevonden via verkenner en zoeken incl. verborgen bestanden. Maar als ik de 'route' volg vind ik het bestand niet!:evil:

hellup:(
 
Teun,

Mogelijkheid 2!

Maarrrrr.......nog steeds geen oplossing.

Ik krijg het outlook.pst bestand wel gevonden via verkenner en zoeken incl. verborgen bestanden. Maar als ik de 'route' volg vind ik het bestand niet!:evil:

hellup:(

Wat is de complete 'route' naar de map als je het bestand in de verkenner wél vindt?
 
C:\documents and settings\ruben\local settings\application data\microsoft\ outlook

het bestand om te repareren vind ik hier C:\program files\common files\system\msmapi\1043
 
vreemd, hij doet het 'gewoon' weer?:shocked: Zo kan het ook............:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan