Voortdurende meldingen van McAfee

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik krijg steeds maar notificaties van McAfee dat mijn PC bedreigd is, de vraag om virussen te verwijderen (wat ik al verschillende keren gedaan heb), dat ik mijn abonnement moet vernieuwen (gebeurde al enkele maanden hiervoor).
Die notificaties komen steeds opnieuw, om de haverklap, ik kan ze niet sluiten, niet verplaatsen.
Als ik gewoon McAfee voor een scan start wordt er niets gevonden.
Hoe geraak ik van die irritante notificaties af?
 
McAfee weg gooien en nooit meer gebruiken. Windows Defender is prima.
 
zijn nep mailtjes, krijg ik als apple gebruiker ook.
Terwijl ik geen virusscanner gebruik.......
adres blokkeren in het spamfilter.
 
McAfee weg gooien en nooit meer gebruiken. Windows Defender is prima.

Moet je dat expliciet installeren of is het in Windows 11 standaard automatisch actief?

zijn nep mailtjes, krijg ik als apple gebruiker ook.
Terwijl ik geen virusscanner gebruik.......
adres blokkeren in het spamfilter.

Het is niet in mijn mail, ken ook het adres niet, hoe kan ik dat dan blokkeren?

@reneemettrie,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Defender wordt bij Windows geleverd en wordt actief wanneer er geen andere virusscanner is. Desondanks kan je het in moeten schakelen bij beveiliging.

Mail blokkeer je op afzender maar bij spam is de afzender vaak telkens anders. Dan "filter" je spam, met de opdracht om in het spam postvak terecht te komen, door bij filters woorden op te geven die in de titel of het bericht zelf voorkomen.

Misschien heeft McAfee een programma voor beloning aan degene die een nieuwe klant aanbrengt of het voordeel zit hem er in dat je een kwaadaardige link aanklikt of wordt omgeleid.
 
windows defender zit standaard in windows 11.
Meldingen in jouw browser?
gebruik een ad blocker.
Jij gebruikt zel mcafee zet dan de meldingen in het support centrum van mcafee uit.(reclame meldingen)
 
Toestemming voor meldingen kan je bij de instellingen van de Internet browser beheren. Je ziet daar de complete lijst van sites die je daarvoor toestemming hebt gegeven en je kan dan één of meerdere regels verwijderen.
 
Volgens mij kwam het niet van McAfee.
Het bleef komen, ook als alle Browsers en andere progs afgesloten waren.
Maar oplossing gevonden op het Internet. Op de notificaties stonden 3 onopvallende puntjes. En daarmee kon je alles blokkeren. Was een duister adres, zeker niet van McAfee.
 
Ik kreeg ook meldingen van McAfee, maar dat kwam doordat het als bundleware bij de nieuwe Win11 laptop was, net als X-box software ..
Dit heb ik verwijderd m.b.v. software van derden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan