Beste,
via een vba functie druk ik een rapport (of meerdere) eerst "hidden" met autostart uit naar een directory op de harddisk (hierbij wordt de rappportnaam dynamisch samengesteld aan de hand van een aantal zaken uit het formulier en dat werkt goed); Als het een groot rapport is worden toch een aantal voortgangvensters weergegeven en dan vragen de dames vd bureau zich af wat er allemaal gebeurd. Kunnen die vensters op één of andere manier verborgen worden en dat het zandloopertje gewoon blijft draaien zonder dat de schermen zeggen wat- waar alles naar toe gaat?

De code die ik momenteel gebruik (paar dingen zijn uitgeschakeld omdat ik hetzelfde soms doe via een sub en dan wel waarschuwingvensters laten poppen)
Graag suggestie om die vensters uit de bijgevoegde printscreen te verbergen.
via een vba functie druk ik een rapport (of meerdere) eerst "hidden" met autostart uit naar een directory op de harddisk (hierbij wordt de rappportnaam dynamisch samengesteld aan de hand van een aantal zaken uit het formulier en dat werkt goed); Als het een groot rapport is worden toch een aantal voortgangvensters weergegeven en dan vragen de dames vd bureau zich af wat er allemaal gebeurd. Kunnen die vensters op één of andere manier verborgen worden en dat het zandloopertje gewoon blijft draaien zonder dat de schermen zeggen wat- waar alles naar toe gaat?
De code die ik momenteel gebruik (paar dingen zijn uitgeschakeld omdat ik hetzelfde soms doe via een sub en dan wel waarschuwingvensters laten poppen)
Code:
Public Function FTEhistoriekRapport() As String
'*************************************************************
'Unattended een PDF versie maken van Personeeloverzicht rapport voor instelling 1
'Rapport benoemen met instellingnaam en datum
'Wegschrijven van dit rapport naar de map van de corresponderende instelling bij de map PDF\fiches
'Eigenlijke rapportopdracht niet uitvoeren
'Eigenaar: Johan Tack
'Versie:01 20/02/2013
'*************************************************************
If Forms![Frm_Instelling]![Id].Value = 1 And Forms![Frm_Instelling]![SlvPDF_uit].Value = False Then
'naam, voornaam en documentnummer ophalen uit bovenliggende form
stinstellingnaam = [Forms]![Frm_Instelling].INaam.Value
stdate = [Forms]![Frm_Instelling].TxtDate.Value
'controleren of de map van die instelling al bestaat, zoniet map aanmaken
dirname = GetPath & "\PDF\Fiches\" & stinstellingnaam
If Dir(dirname, vbDirectory) = "" Then MkDir dirname
Opslagmap = GetPath & "\PDF\Fiches\" & stinstellingnaam
myPath = GetPath & "\PDF\Fiches\" & stinstellingnaam
' Tbl_FTEhistoriek_dag updaten
' Controleren of de datum van vandaag bestaat in de tabel Tbl_FTEhistoriek_dag
If DLookup("Datum_tijd", "Tbl_FTEhistoriek_dag", "Datum_tijd = Date()") > 0 Then
'Msgbox "Het historiek rapport werd vandaag reeds uitgevoerd voor " & stinstellingnaam & _
' vbCrLf & "naar " & Opslagmap, vbOKOnly + vbInformation, "Bevestigingmelding"
'Katzhistoriek wijzigen indien nodig
Call FTEhistoriek
Exit Function
Else
'Katzhistoriek wijzigen indien nodig
1 Call FTEhistoriek
'PDF Rapport hidden aanmaken en wegschrijven
stDocName = "Rpt_Personeelsbezetting"
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewReport, , stLinkCriteria, acHidden
strReportName = "Personeelsbezetting_" & stinstellingnaam & "_" & Format(stdate, "yyyy-mm-dd")
DoCmd.OutputTo acOutputReport, stDocName, acFormatPDF, Opslagmap & "\" & strReportName & ".pdf", False
DoCmd.Close acReport, stDocName
'Msgbox "Het raport werd correct uitgevoerd voor " & stinstellingnaam & _
' vbCrLf & "naar " & Opslagmap, vbOKOnly + vbInformation, "Bevestigingmelding"
End If
Else
'Msgbox "Deze functie is niet geactiveerd voor Uw instelling, contacteer de admin"
DoCmd.SetWarnings True
Exit Function
End If
End Function
Graag suggestie om die vensters uit de bijgevoegde printscreen te verbergen.