Opgelost voortgang van afdrukken rapport naar PDF bestand verbergen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanRVT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Beste,

via een vba functie druk ik een rapport (of meerdere) eerst "hidden" met autostart uit naar een directory op de harddisk (hierbij wordt de rappportnaam dynamisch samengesteld aan de hand van een aantal zaken uit het formulier en dat werkt goed); Als het een groot rapport is worden toch een aantal voortgangvensters weergegeven en dan vragen de dames vd bureau zich af wat er allemaal gebeurd. Kunnen die vensters op één of andere manier verborgen worden en dat het zandloopertje gewoon blijft draaien zonder dat de schermen zeggen wat- waar alles naar toe gaat?

Voortuitgang.jpg

De code die ik momenteel gebruik (paar dingen zijn uitgeschakeld omdat ik hetzelfde soms doe via een sub en dan wel waarschuwingvensters laten poppen)
Code:
Public Function FTEhistoriekRapport() As String

'*************************************************************
'Unattended een PDF versie maken van Personeeloverzicht rapport voor instelling 1
'Rapport benoemen met instellingnaam en datum
'Wegschrijven van dit rapport naar de map van de corresponderende instelling bij de map PDF\fiches
'Eigenlijke rapportopdracht niet uitvoeren
'Eigenaar: Johan Tack
'Versie:01  20/02/2013
'*************************************************************
If Forms![Frm_Instelling]![Id].Value = 1 And Forms![Frm_Instelling]![SlvPDF_uit].Value = False Then

'naam, voornaam en documentnummer ophalen uit bovenliggende form
    stinstellingnaam = [Forms]![Frm_Instelling].INaam.Value
    stdate = [Forms]![Frm_Instelling].TxtDate.Value
    'controleren of de map van die instelling al bestaat, zoniet map aanmaken
    dirname = GetPath & "\PDF\Fiches\" & stinstellingnaam
    If Dir(dirname, vbDirectory) = "" Then MkDir dirname
    Opslagmap = GetPath & "\PDF\Fiches\" & stinstellingnaam
    myPath = GetPath & "\PDF\Fiches\" & stinstellingnaam
' Tbl_FTEhistoriek_dag updaten
' Controleren of de datum van vandaag bestaat in de tabel Tbl_FTEhistoriek_dag
        If DLookup("Datum_tijd", "Tbl_FTEhistoriek_dag", "Datum_tijd = Date()") > 0 Then

'Msgbox "Het historiek rapport werd vandaag reeds uitgevoerd voor " & stinstellingnaam & _
             '      vbCrLf & "naar " & Opslagmap, vbOKOnly + vbInformation, "Bevestigingmelding"
            'Katzhistoriek wijzigen indien nodig
            Call FTEhistoriek
            Exit Function
        Else
            'Katzhistoriek wijzigen indien nodig
1            Call FTEhistoriek
            'PDF Rapport hidden aanmaken en wegschrijven
                    stDocName = "Rpt_Personeelsbezetting"
                    DoCmd.OpenReport stDocName, acViewReport, , stLinkCriteria, acHidden
                    strReportName = "Personeelsbezetting_" & stinstellingnaam & "_" & Format(stdate, "yyyy-mm-dd")
                    DoCmd.OutputTo acOutputReport, stDocName, acFormatPDF, Opslagmap & "\" & strReportName & ".pdf", False
                    DoCmd.Close acReport, stDocName

'Msgbox "Het raport werd correct uitgevoerd voor " & stinstellingnaam & _
                     '      vbCrLf & "naar " & Opslagmap, vbOKOnly + vbInformation, "Bevestigingmelding"
        End If
Else
    'Msgbox "Deze functie is niet geactiveerd voor Uw instelling, contacteer de admin"
    DoCmd.SetWarnings True
    Exit Function
End If

End Function

Graag suggestie om die vensters uit de bijgevoegde printscreen te verbergen.

Je zet Setwarnings wel op het eind op TRUE, maar nergens op FALSE. En dat lijkt mij op zijn minst wel wenselijk.

Die DoCmd.SetWarnings True zal nog blijven hangen zijn na eerdere pogingen want die DoCmd.SetWarnings False had ik er al uitgezwierd omdat ik die eerder gelijk waar had toegevoegd en geen verschil had gezien.

Lol, wat je al niet moet doen om iets NIET te krijgen.
Ik probeer het zeker eens uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan