• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voortgang van een beleggingsportefeuille

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinva

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
In volgend bestand heb ik al mijn fondsbeleggingen manueel ingegeven. Daarbij steeds vermeld van datum, mijn aankoopprijs, het aantal deelbewijzen dat ik kon kopen, huidige koerswaarde en al dan niet de winst of het verlies.

Graag zou ik op het overzichtsblad graag een grafiek gezien hebben die start bij 0. Gezien ik elke maand beleg zou ik bv. graag een dikke zwarte lijn zien met mijn investering (dat zal dus een bijna constante zijn). En daarbij wil ik nog de lijngrafiek zien met de meerwaarde/minwaarde van mijn portefeuille. Als de tweede lijn dus over de zwarte lijn gaat heb ik winst, duikt hij er onder dan zit ik met verlies.

Bekijk bijlage FondsenHelpmij.xlsx

zoiets?

Bijlagen

Nee, ik probeer een grafiek te maken die zowel mijn inleg als de meerwaarde/minwaarde van de totale portfeuille toont (geen fondsen afzonderlijk). Aangezien ik maandelijks geld stort zou één lijn een constante weg naar boven moeten zijn. Die zou ik donkerzwart maken.
De andere lijn is dan deze die de effectieve winst/verlies in beeld brengt. Die zal variabel zijn en zou dus in het huidige klimaat lichtjes boven de zwarte lijn staan aangezien ik met een beetje winst zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan