• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voortgangspercentage bereken aan hand van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playboyzalm

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2016
Bekijk bijlage Projectens.xlsx

Hallo allen,

Nu heb ik bijna geen ervaring met excel maar nu lukt 1 formule me maar niet. :confused:
In kolom A staat het % voortgang. Ik zou deze graag automatisch willen laten vullen tot het getal 100 naar mate de kolommen C, D en E worden gevuld.
Nu heb ik wel in kolom M, N, O7 een losse formule gemaakt welke ik dan bij elkaar kan optellen, maar deze formule wil ik graag samen voegen tot 1 formule en dan in kolom A zetten.

Het is de bedoeling dat zodra er tekst in de kolom C, D en/of E komt te staan dat er dan per kolom 33% en 1 kolom 34% komt te staan in kolom A.
Zijn er 2 kolom gevuld dat hij dit dan bij elkaar optelt.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, want ik kom er maar niet uit.

Alvast bedankt,

Richard

Laatst bewerkt:
En de cel opmaken als %

Hallo Cobbe,

Dank je wel voor je snelle reactie, dit werkt idd.
En ik zie dat ik veel te moeilijk zit te denken met de formule, zo is het nog logische ook.

Heel erg bedankt.

Groet,

Richard

En de cel opmaken als %

Hallo Cobbe,

De formule werkt perfect alleen mijn opmaak niet meer.
Wat ik kwa voorwaardelijke opmaak is dat als hij 33% geeft dan in het rood komt. Komt die op 67% dan moet de cel in het geel verschijnen en als hij op 100% komt dan moet hij in het groen komen.
Maar ik krijg dit nu niet meer voor elkaar.

Alvast bedankt,

Richard

Ik heb de eerste blok voor u gedaad.

Hartelijk bedankt.
Het is inderdaad gelukt ik zie via de regels hoe deze ingesteld moet worden en waar het fout ging.
Ik hield geen rekening met de percentage te delen door 100, dus voerde een waarde van 67 in.

Heel erg bedankt.

Groet,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan