• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voortgangsrapportage

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickvg

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
hallo,
Ik heb het volgende probleem bij excel:

ik wil dat indien de personen op mijn werk bepaalde gedeeltes hebben afgewerkt zij de datum en initiaal invullen. Dit houdt in in rij d komt een datum in rij e een initiaal, in rij f een datum in rij g een initiaal, hetzelfde geldt voor de rijen h,i,j, en k. Indien in al deze rijen een datum en een initiaal is ingevuld. moet het vakje in rij c van de desbetreffende kolom groen worden. Indien er echter ook maar een datum of initiaal niet is ingevuld dient het vakje in rij c van de desbetreffende kolom rood te worden.

kan iemand mij helpen?

B.v.d. Rick

Hallo Rick,

Voeg een verborgen kolom toe waarin je met =ALS() kijkt of alle velden gevuld zijn, indien ja dan 1, anders 0. Nu kun je het veld in kolom C met voorwaardelijke opmaak een groene achtegrondkleur geven (gebuik 'Formule is' ipv 'Celwaarde is', =D2>0 bijvoorbeeld).

Erik

Erik,
Kun je het s.v.p.iets beter uitgewerkt uitleggen.
Want werk pas sinds kort weer met excel

b.v.d. Rick

Bedoel je zoiets.

Als alleen een datum ingevuld wordt en geen initiaal (of omgekeerd) dan kleurt de cel rood en anders groen.

Het is de bedoeling dat als enkele taken zijn afgewerkt, deze afzonderlijk worden afgeparafeerd met datum en initiaal. Als ook maar een taak niet is afgewerkt, moet onder een andere kolom genaamd afgewerkt het vakje in de desbetreffende rij rood worden.
Als alles is afgewerkt en afgeparafeerd. wordt dit vakje groen.

Rick,

Ik kan momenteel geen bestanden uploaden naar HelpMij. Zou je een mail willen sturen via de link op m'n site, zodat ik je een voorbeeld kan sturen ?

Erik

Code:
=IF(OR(E2="";G2="";I2="";K2="");"nok";"ok")

Zet deze formule eens in mijn bestandje in cel C2

Mijn lukt het ook niet om bestanden te uploaden.

ik probeer een zip bestandje van 3 kb

Het .zip bestand dat ik probeer te uploaden is 8 kb, ruim binnen de marge dus. Ook vanmorgen lukt het nog niet !

Erik

Vreemd, 'k heb geen mail van je binnen gekregen Rick. Zou je het nog eens willen proberen ? Of mogelijk via een privebericht hier op HelpMij ?

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan