• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voortschrijdende gemiddelde in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulDeGroot

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2015
Dag,

Ik heb een voorbeeld bestandje gemaakt om te verduidelijken wat ik wil maken.
In het voorbeeld heb ik een draaitabel gemaakt met het aantal verkochte auto's per week.
Nu wil ik in de draaitabel een berekend item/veld toevoegen waarin wordt berekend het voortschrijdende gemiddelde over een aantal weken.
Het aantal weken wat wordt berekend zou variabel moeten zijn (cel G9). Ik heb de uitkomsten van de berekening die moet worden gedaan onder de draaitabel berekend.
Is het mogelijk om een dergelijk berekend veld/item toe te voegen en wie zou me daarbij kunnen helpen? Mij lukt het niet.

mvrg

Paul

Bijlagen

Het leukste algorithme dat ik in deze ken is rekening te houden met de actuele ontwikkeling, en terug te kijken in de tijd..
Bijv je kijkt n(t) tijdperiodes terug.. en je hebt n metingen.. dan zou je bijv de vroegste meting n/t kunnen laten meewegen en de laatste n (lineair).. je zou dit ook kwadratisch kunnen doen, en wat het meest aansluit bij de natuur schijnt de ln functie te zijn.. (Euler). Suc6!

Met een extra kolom Paul.

Bijlagen

Dag Harry,

De formule ziet er voor mij pittig uit en zo te zien werkt het. Ik ga er even op studeren en zien dat ik het in mijn bestand ingebouwd krijg.

Bedankt voor de reactie!

mvrg

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan