vooruit blik nieuwe budget-pc 400 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickcob111

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Nadat ongeveer een halfjaar geleden ik hier had gevraagd voor een pc van 500 euro, ben ik echt heel blij geweest toen marsmannetje mijn pc had samengesteld, het is een geweldige pc. Maar aangezien me ouders gescheiden zijn heb ik eigenlijk 2 goede pc's nodig. alleen koop ik dat pas over een half jaar (doorsparen) en dan heb ik alsnog maar 400 euro. Nou heb ik deze computer weten te samenstellen die voor mij heel goed lijkt, (ik heb dit samengesteld om te kijken wat nu de mogelijkheden zijn;))

[smallIMG]http://img4.imageshack.us/img4/8899/computerg.png[/smallIMG]

en de link: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[302410]=1&product[217782]=1&product[251552]=1&product[198783]=1&product[263305]=1&product[80156]=1&product[63315]=1

Is dit nou een goede pc voor mij? want van vorig jaar die pc vind ik nog goed, daar zat onderandere in: xfx radeon hd 4770, amd phenom II x4 3.2 ghz, 4gb geheugen, 500 gb, en een msi moederbord. c45 ofso.

volgens mij is deze pc zelfs beter:thumb: zijn er nog dingen die ik misschien kan veranderen rond de 400 euro? muis en beeldscherm + geluid + besturingssysteem heb ik allemaal al ^^

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je pas over een half jaar een pc gaat kopen heeft het nog geen zin om al te gaan kijken naar een pc. Oer een half jaar zullen een aantal onderdelen niet meer levervaar zijn en zijn er al een stuk betere onderdelen.

Ik zou pas gaan kijken naar een pc als je hem echt wil gaan aanschaffen.

en de videokaart is bagger die je gekozen hebt (5450)

Bedankt voor je antwoord:thumb:

Ik ga inderdaad wel over een halfjaar kijken naar een pc.
Denk je dat ik dan ongeveer een net zo goede pc kan krijgen als de pc die ik vorig jaar had gekocht? (wat die pc heeft staat bij het 1e bericht)

maar dan voor 400 euro? ^^;)

Heeft inderdaad nog geen zin om nu te gaan kijken voor een pc als je hem in 2011 gaat kopen. Zeker over een maand kunnen we wel weer wat prijsverlagingen gaan verwachten voor de feestdagen, en over een half jaar ziet alles er toch weer anders uit.

En bij Azerty heb je trouwens ook de functie om je winkelmandje gewoon als hyperlink weer te geven ;) boven de gekozen producten staat in een zwarte balk "Directe link". Als je de snelkoppeling kopieert kun je dus ook een directe link naar dat winkelmandje op het forum zetten.

haha ik heb allebij gedaan sorry:) kijk maar onder het plaatje

Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij een setup gebaseerd op een AMD systeem. Dit bied het meeste waar voor je geld!

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...302410]=1&product[273642]=1&product[273958]=1

CPU: AMD Phenom II X6 @2.8 Ghz (circa 40% sneller dan de i5 en is goedkoper)
Geheugen: Cosair DDR3 @1600 mhz. 4 GB.
Moederbord: Asrock met AMD880G chip. Deze moederbord heeft een snelle ingebouwde ATI videokaart (minder stroom en lawaai en HD films afspelen met gemak), heeft BluRay audio ondersteuning,
USB3.0 poorten en DVI + HDMI aansluiting. Geschikt voor de nieuwste generatie CPU’s.
Voeding: Is een goede stabiele voeding (volgens diverse tests)
Kast: Dit is een goede kast met 3 ventilatoren erin geinstalleerd. Maar je hebt veel keuze en er zijn zeker goedkopere die net zo goed zijn.
Brander: Sony Optiarc 7260S. Komt als beste uit de bus.
Hardeschijf: Zeer populair ,Stil en snel.

Wat heb ik weggelaten?

- Koeler voor CPU. De koeler die erin zit is goed. Wil je perse een aparte koeler? Dan raad ik de Scythe Mugen 2 Rev B aan.
- Videokaart. Ervan uitgaande dat je geen zware games speelt is de ingebouwde videokaart voldoende toereikend! DirectX 10.1 en HD decoding. Een goede videokaart is best prijzig. En je hebt maar een budget van 400 euro. Als je toch besluit meer uit te geven en een betere nodig hebt, dan kun je misschien even kijken naar de XFX ATI Radeon 5770. Dit is een aanrader.

Hoop dat je hier wat aan hebt :thumb:

Joehoeee? Halloooo?

Hij koopt hem pas in 2011 dus nu kijken is volstrekt zinloos.
En het topic ligt al een ruime week stil, dus lijkt me dat het niet nodig meer is...

Maar om toch even in te gaan op jouw samenstelling: de bewering dat een Phenom II X6 1090T ruim 40% sneller is raakt kant noch wal.
Welke i5 processor bedoel je? Heb je een benchmark om dit te bewijzen (behalve een 3d mark test, want 6 cores vergelijken met 4 is appels met peren vergelijken).
Voorlopig wijzen de benchmarks namelijk uit dat een i5-760 sneller is dan een 1090T.. Maar goed, ik ben wel benieuwd hoe je aan die 40% komt.

Hallo Ronald,

Zelf heb ik niet egt veel verstand van computers, wat ik in voorgaande bericht heb gegeven is wat mij werd aangeraden te kopen voor dat budget. Ik geloof ook niet dat die AMD ruim 40% sneller is, dat is een beetje overdreven idd.
http://nl.hardware.info/productinfo/benchmarks/3/processors?products[]=97616&specId=4774
Maar kijk hier maar naar. Hier komt de X6 beter uit de bus.
Jaa klopt, dit forum is al 6 dagen gesloten. Maar dat, omdat jullie vinden dat hij pas een week van tevoren moet gaan kijken voor een systeem. Ik ben al 2 maanden opzoek en heb nog steeds niet het juiste systeem gevonden. Er zijn vele mogelijkheden en de een is beter dan de ander. Ik vind dat je een tijdje ervoor zelf moet beginnen met zoeken en anderen om hulp vragen zodat je aan het eind het beste systeem krijgt voor je geld. Maarja iedereen zijn eigen mening hea..:d

Wel beetje offtopic, maar om er even op in te gaan;

De 1090t is ruim 50 euro duurder dan de Intel I5 750, de I5 presteert in deze benchmark bijna even goed. Er is nu ook een nieuwe intel i5 uit, de 760, welke weer beter is dan de 750. :thumb:

Ook raden wij (bijna) allemaal de 760 aan omdat deze vele malen beter is in gamen. Zie maar een paar benchmarks.

PS: De valkuil van de 1090t: Klik

Ik denk dat de x6 een beetje snel is afgeraffeld met bijvoorbeeld de turbo modus, die dus niet goed werkt.

Ik kan er zelf niet echt op ingaan aangezien ik geen expert ben. Dus ik zal maar zeggen dat jij gelijk hebt :P Toch zie ik bij veel benchmarks dat de 1055T (dus niet de 1090T) beter uit de bus komt ;) maar oke zal ik wel weer fout hebben haha. Ook al is de 1055T dan niet sneller dan de 760-i5, het systeem dat is samengestelt op basis van de 1055T is voor zeker zo'n prijsje niet verkeerd. Het enige wat er eigenlijk wel ontbreekt is de videokaart, maar vandaar ook dat ik zei ''Ervan uitgaande dat je geen zware games speelt''. Want er zit namelijk een videokaart in de moederbord.

Lees deze post maar even:

Zal ff wat dingen ophelderen:

Je hebt niet veel aan de Phenom ii X6 1090T voor gamen. Zie hier de valkuil van de x6. Zoals je ziet word geeneens de helft van de processor gebruikt. Ook is deze 70 euro duurder.

Nu even wat benchmarks van de x6 vs de i5 760.
Zoals je ziet is de x6 beter in bijvoorbeeld unrarren, maar zoals je ook ziet is de i5 760 vele malen beter in gamen, soms wel 30% meer. PS: Scroll even naar onderen, doe het plusje van Windows 7 open, en je ziet de benchmarks.

En nu weer back on-topic.

Het duurt nog wel even voor de pc aangeschaft wordt dussss....

Hallo Ronald,

Zelf heb ik niet egt veel verstand van computers, wat ik in voorgaande bericht heb gegeven is wat mij werd aangeraden te kopen voor dat budget. Ik geloof ook niet dat die AMD ruim 40% sneller is, dat is een beetje overdreven idd.
http://nl.hardware.info/productinfo/benchmarks/3/processors?products[]=97616&specId=4774
Maar kijk hier maar naar. Hier komt de X6 beter uit de bus.
Jaa klopt, dit forum is al 6 dagen gesloten. Maar dat, omdat jullie vinden dat hij pas een week van tevoren moet gaan kijken voor een systeem. Ik ben al 2 maanden opzoek en heb nog steeds niet het juiste systeem gevonden. Er zijn vele mogelijkheden en de een is beter dan de ander. Ik vind dat je een tijdje ervoor zelf moet beginnen met zoeken en anderen om hulp vragen zodat je aan het eind het beste systeem krijgt voor je geld. Maarja iedereen zijn eigen mening hea..:d

Nog 1 post dan Frank, ik kan het niet laten.
Als jij al 2 maanden bezig bent met het samenstellen van een systeem, moet je eens keuzes gaan maken of vragen stellen aan iemand die er meer verstand van heeft. Van uitstel komt in dit geval geen afstel verwacht ik, maar als je zo lang wacht zie je steeds meer interessante alternatieven.
Dat elke processor al verouderd is nadat je hem hebt gekocht, is nou eenmaal niet anders. Ook voor ons niet.

Toch maar even reageren dan.. ronald ik heb het aan zeker veel mensen gevraagt die veel verstand hebben, zo ben jij er een van. jij had mij geholpen bij mijn topic ''hulp nodig bij samenstellen nieuwe pc'' remember? ;) Er door zelf te zoeken en door aan anderen te vragen, ben ik dus zelf ook veel wijzer geworden en kan ik meedenken over keuzen inplaats van alleen ja te knicke op alles wat een ander mij zegt dat goed of slecht is. Maar back on topic nou anders word frank boos :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan