• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorw opmaak via vba code

• Onderwerp starter Onderwerp starter vio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vio

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Hoi,
Ik ben een code aan het zoeken in vba. Is er een expert in de buurt die me wil helpen:o
Als je dan deze macro gebruikt zou de opmaak moeten veranderen als het een za is of een zo. Als er uren in de cel staan dan zou de opmaak blauw moeten kleuren en de getallen wit. Ik heb zitten zoeken maar niet knn vinden:confused:
Zie bijlage voor meer uitleg

grtjs,
Vio

Bijlagen

Waarom in VBA vio, gewoon VO gaat toch ook?

Hier het voorbeeldje met VO ipv VBA

Bijlagen

re

Ik heb een vba code nodig omdat er een rooster wordt opgehaald uit een ander blad met ook een voorwaardelijke opmaak. Deze opmaak wordt dan gewist en moet dit ook weer aangepast worden met de voorwaarden die ik opgaf. Dus iedere maand haal ik een rooster op en zou ik na het ophalen de juiste voorwaardelijke opmaak willen. Via een vba code zou ik de bestaande code kunnen aanpassen de code ziet er als volgt uit:

Code:
Range("F17").Select
     Range("D19:AH49").Select
    Selection.FormatConditions.Delete
    Selection.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:= _
        "=OF(TEKST($D19;""ddd"")=""za"";TEKST($D19;""ddd"")=""zo"")"
    Selection.FormatConditions(Selection.FormatConditions.Count).SetFirstPriority
    With Selection.FormatConditions(1).Interior
        .PatternColorIndex = xlAutomatic
        .ThemeColor = xlThemeColorDark1
        .TintAndShade = -0.349986266670736
    End With

VIO,

Ik snap er helemaal niets van, wat bedoel je?

Je begint met het verzoek om middels VBA een voorwaardelijke opmaak te verkrijgen.
Vervolgens kom je met de mededeling dat je gegevens ophaalt uit een ander document MET voorwaardelijke opmaak die gewist worden en daar wil jij iets voor in de plaats zetten.
Uiteindelijk als ik de code bekijk wordt de voorwaardelijke opmaak er door de code afgehaald en jij gaat dit herschrijven.

Leg uit.......

duidelijker

Hoi Superzeeuw,
Ik wou het in enkele zinnen uitleggen. Maar de vraag duidelijk stellen blijkt niet mijn sterkte kant:o. In Bijlage zie je wel wat ik wil zeggen.
Als je op blad1 op de besturingsknop drukt"rooster ophalen" dan haalt die een rooster op van de maand die je wenst. Enkel de opmaak is volledig grijs, dus moet ik deze opmaak eerst wissen en tevens als de uren groter zijn als nul in het blauw kleuren. Het was beter als ik het kon ophalen zoals het in het rooster staat maar dat doet de code niet:mad:
Als je dat zou kunnen was ik natuurlijk heel erg tevreden.:D
Ik hoop dat het met de bijlage de vraag wel duidelijk is en natuurlijk bedankt voor je inspa:thumb:nningen.
MVG,
Vio

Bijlagen

VIO

Jouw oplossing zat in de goede richting.
Met een kleine aanpassing is het allemaal op te lossen.
Jij kopieert namelijk alles inclusief voorwaardelijke opmaak echter jouw opmaak blijft verwijzen naar kolom C terwijl jouw datum op blad1 in kolom D staat.
Wanneer je deze gelijk trekt werkt het zoals jij wilt.

Bijgevoegd een aangepast progje met op blad1 kolom B verwijdert zodat blad1 en blad2 dezelfde kolom indelingen hebben, datum in C en de rest identiek.

succes ermee.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ha

En ik maar zoeken:confused: en de oplossing lag zo voor de hand. Dank u wel Superzeeuw.
Weer een probleem van de baan;)
Vio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan