• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorw. opmaak voor afbeelding ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rammie

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2014
Hallo,

Ik ben ernstig op zoek naar de bekende voorwaardelijke opmaak, maar dan voor en afbeelding. Als bijv. cel a1 leeg is, wil ik geen afbeelding zien (bijv. door transparantie) , totdat ik er iets in type. Ik heb al een hoop gegoogled maar kan dit zo niet vinden, weet iemand of dit überhaupt wel kan in excel?

B.v.d. en M.v.g.

Met een voorbeeldbestandje wordt je sneller en beter geholpen.

Uiteraard:D

Zie bijlage, ik zou graag in de gele cel (A1) iets typen, en dat dan de afbeelding verdwijnt/transparant word.

Bijlagen

En wat is het grotere plan hierachter. Een plaatje invoegen en een cel een kleurtje geven kunnen de meesten hier wel. Via voorwaardelijke opmaak kan het niet.

En wat is het grotere plan hierachter. Een plaatje invoegen en een cel een kleurtje geven kunnen de meesten hier wel. Via voorwaardelijke opmaak kan het niet.

Ik vraag ook niet of jullie een plaatje kunnen invoegen of een cel kunnen kleuren, ik probeer daarmee alleen iets te verduidelijken.

Wat ik je wel vraag is of je weet hoe het plaatje onzichtbaar kan worden gemaakt door tekst in cel A1 te typen?

Vandaar ook de vraag wat het grotere plan erachter is. Een plaatje zichtbaar maken of onzichtbaar maken kan alleen via VBA. En dat kan lastig worden als de vraag niet helder is. Vandaar de vraag van @alphamax en mijn opmerking dat wel weten waar A1 zich bevind en hoe we een plaatje kunnen invoegen. Maw het voorbeeldje heeft niet veel toegevoegde waarde.

En wat bedoel je met typen in A1? bij de eerste letter plaatje zichtbaar? bij de tweede letter plaatje verbergen?

Nb. Quoten is niet nodig als je op een bovenstaande post reageert.

Het gaat me om het maken van plaatje met serienummers, ik wil hiervan het logo verbergen op het moment dat ik een bepaalde cel niet ingevuld heb. Dus op het moment dan ik in een cel een type auto noteer, passat of 3-serie dan wil dat het logo naar voren komt, en tot die tijd verborgen blijft. Dit omdat alles te verbergen is, behalve dit logo en hierdoor onnodig veel stikkervellen sneuvelen. Helaas is dit het enige puntje waar ik tegenaan loop.

En als je nu eens dat bestand plaatst of een gedeelte ervan dan komen we vast wel iets verder.

Is prima, maar dat veranderd het principe niet, ik wil zodra het woordje volkswagen verdwijnt ook dat het CE logo verdwijnt, dat is alles..

Bijlagen

Wederom een voor mij nietszeggend voorbeeldje.
Dus op het moment dan ik in een cel een type auto noteer, passat of 3-serie dan wil dat het logo naar voren komt
Waar komen de plaatjes vandaan dan? Dus je wil een soort keuzelijst dat als je een type auto invoert, er een logo oid te voorschijn komt? en als er niets ingevuld is dat er geen logo staat? Als mijn aanname waar is dan kan je het beste even de zoekfunctie gebruiken.

Om te beginnen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/386168-afbeeldingen-in-keuzelijst?highlight=plaatjes+keuzelijst

Wederom een voor mij nietszeggend voorbeeldje.

Waar komen de plaatjes vandaan dan? Dus je wil een soort keuzelijst dat als je een type auto invoert, er een logo oid te voorschijn komt? en als er niets ingevuld is dat er geen logo staat? Als mijn aanname waar is dan kan je het beste even de zoekfunctie gebruiken.

Om te beginnen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/386168-afbeeldingen-in-keuzelijst?highlight=plaatjes+keuzelijst

Ik weet niet hoe ik nog simpeler kan maken, Als cel B5 leeg is geen logo, als cel B5 ingevuld is wel logo. Of dit is door een keuzelijst of formule maakt me niet uit maar, dit voorbeeldbestand is hier werkelijkheid dus een nietszeggend voorbeeldbestand vind ik wat raar...

Het is niet nodig om een afbeelding niet zichtbaar te maken om die bij het afdrukken te onderdrukken (voor de etiketten).
In Excel kun je instellen of afbeeldingen moeten worden afgedrukt of niet.

Maar in het document word die afbeelding 8x weergegeven, kan ik dan zorgen dat als ik maar 4 typeplaatjes wil, dat de afbeelding dan maar 4x word afgedrukt ipv de 8x dat deze in het document staat?

Ja dit is goed, maar kan ik nu ook eenvoudig zorgen die afbeelding wel word afgedrukt door het invullen van een bepaalde waarde in een cel? En als die afbeelding er nog eens naast staat dat die niet word afgedrukt, dus bijv. 1 van de 2?

Wat ik bedoel, zie bijlage, Bekijk bijlage typeplaat2.xlsx Om dat i typeplaat 1 het type auto is ingevuld wil daar ook het CE logo afdrukken, in typeplaat 2 en 3 is dit niet het geval en wil ik deze dus niet afdrukken.

Laatst bewerkt:
Probeer het eens uit zou ik zeggen door iets in te vullen in cel A1 en daarna door A1 weer leeg te maken.

Laatst bewerkt:
Nee, zie bijlages, afbeelding staat uiteraard in beide gevallen A1 leeg.jpgA1 niet leeg.jpggewoon nog in het document.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan