• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaarde formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
424
Beste,

Ik kan er niet direct op komen maar wil een formule die "ok" geeft als de waarde in kolom A 29 of 30 of 31 is en ander "nok", maar niet met een geneste alsfuncite omdat ik soms meer dan 7 voorwaarden ga nodig hebben.

Groeten,
 

Bijlagen

  • Voorwaarde formule.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 28
Beste,

Ik kan er niet direct op komen maar wil een formule die "ok" geeft als de waarde in kolom A 29 of 30 of 31 is en ander "nok", maar niet met een geneste alsfuncite omdat ik soms meer dan 7 voorwaarden ga nodig hebben.

Groeten,


Code:
=ALS(OF(A29=30;A29=31);"ok";"nok")

Meer is het niet
 
of zo:
Code:
=ALS(EN(A1>=29;A1<=31);"OK";"NOK")
zo kan je het gebied makkelijk groter maken.

Als je lijstje met getallen niet "logisch" is kan je gaan werken met vert.zoeken of aantal.als, die in het lijstje kijkt of het getal aanwezig is. Deze stop je dan in de voorwaarde van de als functie.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt mensen, ben voortgeholpen.

Ik was met de of bezig maar weet niet wat ik heb fout gedaan.

Groeten,
 
Ok bedankt mensen, ben voortgeholpen.

Ik was met de of bezig maar weet niet wat ik heb fout gedaan.

Groeten,
No makkelijker is als je de waardes opneemt in een cel, dan hoef je de formule niet meer aan te passen.
Code:
=ALS(EN(A1>=C1;A1<=C2);"OK";"NOK")

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan