Voorwaarde instellen (where?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmeplz

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hoi,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Ik heb een invoer (tabel invoer) waarbij men uit een lijst een proces selecteert. Vervolgens moet er een aantal of een leningnummer ingevuld worden.

Wanneer er een aantal ingevoerd wordt doet het leningnummer er niet toe. Dus die kan op standaardwaarde 0 blijven. Maar wanneer een leningnummer ingevuld dient te worden moet de waarde > 0 zijn.

In de eerdergenoemde lijst (tabel normtijden) heb ik een [leningnummer vereist] Ja/Nee gezet waardoor op het invoerscherm staat of je het moet invoeren ja of nee. Alleen wil ik dit ook als voorwaarde zetten in de invoertabel. Dus een foutmelding wanneer je geen leningnummer invoer wanneer het wel zou moeten.

Ik krijg het echter niet voor elkaar. In XL zou ik een Als doen maar de voorwaarde staat ook in een andere tabel wat het lastig maakt.

Wie kan mij helpen? Vast bedankt!

Aanvullende informatie

Hoi allen,

Aangezien het verhaal tekstueel misschien een beetje onduidelijk is heb ik nog even een voorbeeld database bijgevoegd. In het invoerformulier zie je nu 3 processen waarvan het dus bij sommige wel de bedoeling is dat je een leningnummer invoert en bij andere niet.

Wie kan mij helpen?

Groeten,
Sander

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan