• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaarde vba excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerman1991

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2015
Ik heb een vraag is het mogelijk om een voorwaarde te koppelen aan de volgende code:

Code:
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Value = [A23].Value

Wanneer een cel in rij D dikgedrukte randen heeft dat deze code 1 cel lager uitgevoerd wordt?
Want de volgende code zorgt ervoor dat er een Cell dikgedrukt wordt:

Code:
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Borders.Weight = xlThick

Alvast bedankt.

Je kunt gewoon controleren op die waarde met:
If Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Borders.Weight = xlThick Then

Dus wellicht dat je iets preciezer moet zijn in je uitleg.
Een voorbeeld documentje is nog beter.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem aangepast en het werkt nu deels, De cell blijft leeg alleen nu moeten die nullen nog weg.

Ik zal proberen duidelijk een uitleg te geven.

Ik heb een excel bestand met een aantal knoppen erin, die ervoor zorgen dat in bepaalde cellen een waarde komt te staan inclusief tijden.
Zo kan ik zien welke handeling hoeveel tijd kost, maar aangezien er ook een pauze is moet deze eruit gefilter worden. Dit doe ik door de cell ervoor leeg te houden, zodat mijn grafiek deze tijd eruit haalt.
Als ik 1 rij omlaag ga en ik vergeet op de knop te drukken, zodat een machine ingevuld wordt dan krijg ik de waarde 0, doordat deze cell refereert naar de bovenstaande cell die leeg is.

test.png

Onder pauze die dikgedrukt is, zijn een aantal nullen te zien.
Op een gegeven moment heb ik dus weer op een knop gedruk en zie je het woord "parcelmachine" staan
Wat ik dus graag wil hebben is wanneer de cellen erboven op 0 staan dat woord niet in Cell C26 komt, maar in cell21 in dit geval.

Ik gebruik de volgende code om ervoor te zorgen dat Kolom C ingevuld wordt.

Code:
If Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Borders.Weight = xlThin Then
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Value = [A33].Value
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Font.Bold = True
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Font.Color = RGB(0, 0, 0)
Range("C2").Value = "Machine"
End If
If Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Borders.Weight = xlThick Then
End If

Ik weet dus niet wat er onder End If moet komen voorlopig gebeurd er nu helemaal niks waardoor ik dus die nullen krijg.

Het bestand is te groot om hierbij te voegen en om een nieuwe te maken kost best veel werk.

Ik hoop dat het zo lukt, alvast bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan