• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaarde voor inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

flats

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Dag, heb probleemke
Ik heb een cel waar ik 3 verschillend teksten wil aan toekennen afhankelijk van de inhoud van 3 anderen cellen.
Bijvoorbeeld
cel A1"doe zo verder" als cel B3=0
cel A1"stop ermee" als cel C7=1
cel A1"mischien" als cel D4=2

=ALS(B3=0;"doe zo verder";ALS(C7=1;"stop ermee";ALS(D4=2;"misschien";"")))

Dan neem ik aan dat die cellen niet alle drie tegelijkertijd de genoemde waarden kunnen hebben.

Ik heb die cellen gedwongen in een andere cel het getal 0 of 1 te geven en vervolgens via optellen in andere cel (j10) kan ik 3 verschillende resultaten, daarna volgend formule toegepast in de cel waar de tekst moet komen:
=ALS(EN(J10=0;J10<>"");"kies machine - ontbrekende gegevens bij machine";ALS(J10=3;I3&" (rpm max "&J2&" tr/min.)";ALS(J10=1;I3&" (rpm max "&J2&" tr/min.)";ALS(J10=2;"kies gebruikte machine "&"[ "&(I5)&" ] of nieuwe machine";""))))

Laatst bewerkt:
Ik heb die cellen gedwongen in een andere cel het getal 0 of 1 te geven en vervolgens via optellen in andere cel (j10) kan ik 3 verschillende resultaten, daarna volgend formule toegepast in de cel waar de tekst moet komen:
=ALS(EN(J10=0;J10<>"");"kies machine - ontbrekende gegevens bij machine";ALS(J10=3;I3&" (rpm max "&J2&" tr/min.)";ALS(J10=1;I3&" (rpm max "&J2&" tr/min.)";ALS(J10=2;"kies gebruikte machine "&"[ "&(I5)&" ] of nieuwe machine";""))))

Dacht dat het voldoende is om de formule te posten,
Heb gemerkt dat 'popipipo' dat gedaan heeft. thx

Dacht dat het voldoende is om de formule te posten,
Heb gemerkt dat 'popipipo' dat gedaan heeft. thx

Jij denkt ook dat alles enkel om u draait.
Het fatsoen om Willem te antwoorden ontbreekt, maar wel op een ander forum gewoon de vraag opnieuw stellen om hier weer hetzelfde te doen als het antwoord u niet aanstaat?

Mijn excuses als het zo overkomt, ik ben wel tevreden met de antwoorden hoor, die zijn nuttig. Het is niet uit ontevredenheid dat ik dezelfde vraag ook eens op een ander forum plaats.
Komt er een oplossing dan post ik die door naar hier of omgekeerd, er is daar toch niks mis mee mag ik hopen.
Spijtig dat u denkt dat alles om mij draait

Cobbe, wie is Willem, zie die hier niet, anders zou ik hem graag beantwoorden he

Je weet toch wel wie u als laatste een antwoord bezorgde op het andere forum en waarop je niet reageerde.

ik kijk direct

Bij deze rechtgezet, oef, het is niet van mijn gewoonte blijkbaar vergeten, vergeef mij. Voelde mij nu wel niet op mijn gemak hoor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan