• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaarde ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yariev

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
In Advanced filter selecteer ik mbv voorwaardes cellen welke ik wegschrijf naar verschillende sheets. Dit gaat op zich prima, op wat kleinigheidjes na.

JHB_KlantA_????_??.zip

? vraagteken staat voor een letter of cijfer en werkt prima wanneer ik vier ? neerzet als ik 4 letters/cijfers verwacht, maar dit zijun er soms ook wel eens 5. Deze worden dan ook niet geselecteerd.

Iemand een idee hoe ik dit ook nog op kan lossen anders dan een regel toe te voegen met 5 ?:

JHB_KlantA_?????_??.zip

Thnx

P.S. Met Adv Filter copy ik de files naar andere sheets. Is het ook mogelijk om te knippen ipv te kopieren?

Laatst bewerkt:
Oke deel 1, ben ik uit!

Het voldoet voor mij om te selecteren aan de hand van bijvoorbeeld *KlantA* en ik krijg alles van klant A. Dat werkt dus prima!

De P.S. weet ik nog steeds niet, kan iemand hulp bieden?

In Excel al eens gebruik gemaakt van de rechter muisknop?

Selecteer wat je wilt knippen en klik op de rechter muisknop. Daar zal een mogelijkheid staan tot knippen.

copy/pasten is niet wat ik nodig heb.

Ik heb een macro, die zorgt dat verschillende velden uit Sheet 1 worden geselecteerd en in andere sheets worden geplaatst. Om te weten wat er nog overblijft in sheet 1 na de macro, zou het prettig zijn dat alles naar de verschillende sheets wordt 'geknipt' ipv 'gecopied'.
Eventueel voldoet het ook, wanneer alle door de macro geselecteerde rijen een gele kleur krijgen.
Iemand een idee, hoe ik dit kan verwerken in onderstaande vb van mijn macro, THNX!

Sub ABC()
'
' ABC Macro
' De macro is opgenomen op 5-10-2004 door Yariev.
'

'
Sheets("Blad1").Range("A1:C21").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
CriteriaRange:=Sheets("Blad2").Range("A1:C2"), CopyToRange:=Range("A1"), _
Unique:=False
Sheets("Blad B").Select
CriteriaRange:=Sheets("Blad2").Range("A4:C5"), CopyToRange:=Range("A1"), _
Unique:=False
Sheets("Blad C").Select
CriteriaRange:=Sheets("Blad2").Range("A7:C8"), CopyToRange:=Range("A1"), _