• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk met Datums?2

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJurriaans Sr

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Helaas geachte helpers kon gisteren de oplossing die mij toen werd geboden niet uit
proberen ik dacht in de eerste instantie dat het probleem was opgelost.Helaas werkt
het nog niet goed hopelijk wil iemand er nogmaals naar kijken.
25 09 08 149,19
17 10 08 298,38
19 10 08 447,57
20 10 08 596,76
22 10 08 745,95
25 10 08 895,14
de formule =IF(A15<=TODAY();B14+$F$1;"") doet niet wat hij moet doen en dat
is dat hij alleen bij de 25'e van iedere maand de betaling van 149.19 + de vorige betaling
weergeeft en niet bij elke willekeurige datum van bovenstaande rij,

VrGr.Peter:rolleyes:

Laatst bewerkt:
PJurriaans Sr,

Deze formule is dat wat?
Code:
=IF(A15<=TODAY();B14+$F$1;IF(A15>=TODAY();B14;""))

Hoornvan Hallo het was mischien niet duidelijk,nu denk ik wel.
bedankt voor de reactie maar alleen de 25'e van iedere maand moet 149.19+
het totaal van de vorige maanden krijgen.

gr Peter:)

Peter, ben je hier iets mee ?

Code:
=ALS(DAG(A15)<>25;"";B14+$F$1)

Mvg

Rudi

Rudi met =ALS(DAG(A15)<>25;"";B14+$F$1) kom ik niet wwar ik wezen wil.
B14 zou dan de bewuste cel moeten zijn die de voorlaatste 25'e van de maand
als reverentie heeft maar die staat niet boven cel Bi5,waarschijnlijk wil ik het onmogenlijke
gedaan hebben maar bedankt voor het mee denken.

vrgr.Peter:)

Is dit wat je zoekt Peter,

Twee versies.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Peter, post anders eens een voorbeeldbestandje(fictieve gegevens) waarin je duidelijk aangeeft wat je eigenlijk wil want met al dat gokken komen we geen meter verder.

Mvg

Rudi

Harry Niet te geloven wat een prachtige oplossing dankjewel.Deze reactie is zo laat
omdat de boot de wal op moest sorry. Ik zal met vreugde deze mooie maar voor mij
onbegrijpelijke oplossing bestuderen en toepassen nogmaals dank ook de andere
helpers ben ik voor hun reactie eeuwig dank verschuldigd.

vrgr Peter:thumb::thumb::thumb:

Hallo Peter,

Ben er nog niet van overtuigt, dat het wel zo goed zal werken als jij denkt. :o
Bij nader controle bleek dat het niks met de 25e van doen had, maar gewoon keek of er ook een datum tussen stond die gelijk was aan dezelfde datum, maar dan één maand eerder en hierbij het bedrag optelde.
Het telde ook gerust die 149.19 bij bv. 20-03-08, als 20-02-08 ook in de lijst voor kwam.

Hiervoor mijn excuses.

Dus hierbij een verbeterde versie.

Eén voorwaarde is wel dat elke 25e v/d maand in het bereik voor moet komen, maar misschien weet iemand anders hier een oplossing voor.

Bijlagen

PJurriaans Sr,

Wat doe je met de dagen die er tussen liggen?
Gebruik je dit alleen om op de 25'e het bedrag van de vorige 25é + het vastebedrag erbij op te tellen?
Als dit laatste het is kan het simpel zijn.
Ik gebruik dit om totaal van het sparen bij te houden en wordt dus op die datum het bedrag erbij opgeteld.
De formule hier voor is in D2 en in $E$1 het vaste bedrag;
Code:
=ALS(C2=NU();D1+$E$1;"") deze werkt bij 00:00 uur
=ALS(C2<=NU();D1+$E$1;"") deze werkt nu
Je hoef dus alleen de datum in te voeren in C2 - C3 - C4 enz. en in D1 het eerste bedrag.

Als dit niet de bedoeling is dan heb ik het nog niet begrepen.

Mvg,

Hallo Harry.Ben met Formule van U bezig om die bij mij te inplanteren.het ging nog
niet helemaal goed dat lag natuurlijk aan mij maar met Uw latere versie zal het mij
toch wat beter lukken denk ik verwacht van mij geen snelheid want dat zit er niet in.
Ben geweldig blij met de oplossing en dat er zo veel word megedacht het maakt ons
wat zekerder dat als wij iets beginnen dat er dan uiteindelijk na zelf intensief tehebben
geprutst de helpers de tijd en moeite nemen het probleem mee op te lossen.:thumb::thumb:

Hoornvan Ik weet niet of die oplossing van U in mijn programmaatje past ik zal hem
zeker bestuderen maar wat ik in dit geval met uren moet weet ik niet maar wel
bedankt

vriendelijke groeten Peter :):)

PJurriaans Sr,

Hoornvan Ik weet niet of die oplossing van U in mijn programmaatje past ik zal hem
zeker bestuderen maar wat ik in dit geval met uren moet weet ik niet maar wel
bedankt

De formule: Deze werkt bij 00:00 uur (is middernacht)
Als je nu naar het getal van de dag kijkt en je kijk een uur later zal je zien dat dit veranderd is.
Het maakt verder niets uit, het heeft alleen te maken met begin van de dag.

Mvg,
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan