• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk opmaak afhankelijk van ingevulde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rontermaat

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Ik zou graag in bijgevoegd document bij de cellen (rij 6 tot 33) de tekst rood laten kleuren

als in dezelfde kolom (E tot P) er een waarde in de rijen 35-55 staat.

Bijvoorbeeld

Termaat heeft zijn beschikbaarheid in E35 ingesteld op opleiding
dan kan hij in E28 niet functioneren als Teamleider en zal dus rood moeten worden.

ik hoor graag van jullie of dit mogelijk is.

dus als er in het veld E35-P55 een waarde is ingevuld moet in veld E7-P33 de tekst rood kleuren bij degene waarachter het veld is ingevuld

Bekijk bijlage bezetting EV4-PKB-IB 2019 WIP.xls

Laatst bewerkt:
ik had zelf bedacht voorwaardelijke opmaak mbv formule;

ALS E31=Basisgegevens!L4:L26 AND C31=E3:E29
dan voorwaardelijk opmaak

dus als de waarde in E31 gelijk is aan één van de lijstgegevens van tablad ''basisgegevens'' EN de waardes van E3-E29 zijn gelijk aan de waarde C31 dan de voorwaardelijke opmaak (tekst in E31 ROOD)

Als formule in de voorwaardelijke opmaak.
Code:
=INDEX(E$31:E$51;VERGELIJKEN(E3;$C$31:$C$51;0))<>""

Helemaal goed

ik heb er
=INDEX(Basisgegevens!$L$4:$L$26;VERGELIJKEN(B34;$E$5:$E$31;0))<>"" van gemaakt (voor in onderste bestand ''bezetting internet'')

nu heb ik toch nog een vraagje
als ik de voorwaardelijk nu doortrek naar onder past hij ze niet aan B34 blijft B34 wat doe ik verkeerd.
die zou in principe toch mee moeten lopen

En voor opzij zou het worden
=INDEX(Basisgegevens!$L$4:$L$26;VERGELIJKEN($B$34;E$5:E$31;0))<>"" toch?

waarom werkt dat niet?

Beste VenA

Ik dacht heel even dat ik het ging snappen.......

ik heb jouw formule (omgebouwd) gebruikt in die van mij.... maar nu werkt hij niet terwijl hij bij jouwe wel perfect werkt.
zou iemand kunnen kijken wat ik nu verkeerd doe, want het is wel precies wat ik bedoel.

alvast bedankt

Bekijk bijlage Bezetting internet 1.xlsx

Zonder het nogmaals voor je na te kijken kan je een formule die je wil gebruiken in voorwaardelijke opmaak ook even in een hulpkolom zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan