• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk opmaak in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwarden78

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2015
Beste mede-forummers,

Ik loop wederom tegen een beperking in mijn kennis aan. Natuurlijk weet ik zeker dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik wil graag cellen een bepaalde kleur meegeven als het aan bepaalde criteria voldoet. Ik zou graag willen dat de cel "E" (actiedatum) Rood kleurt als de datum van gisteren is verstreken en de status op F (vervuld) niet op vervuld staat. Kan iemand daar mee helpen?

En als ik dan toch bezig ben? Zou het iemand ook lukken om de achtergrond foto gewoon over 1 pagina te krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Bekijk bijlage Actielijst.xlsx

De datum van gisteren is altijd verstreken :)

On-topic: in kolom F staan als opties "open", "voltooid" en "in afwachting". Ik neem aan dat kolom E rood moet worden als actiedatum >= vandaag, en de status van vervuld niet op voltooid staat...

Dit kan je doen door voorwaardelijke opmaak in te stellen voor het bereik E7:E100 (of verder indien gewenst) met als voorwaarde:
Code:
=EN(E7<>"";E7<=VANDAAG();F7<>"Voltooid")

Ingevuld: Bekijk bijlage Actielijst (AC).xlsx

Achtergrondplaatjes in Excel vind ik maar lastig in het gebruik. Zo worden ze niet geprint bijvoorbeeld. De enige optie die ik kan bedenken is de afmetingen van het plaatje zelf aanpassen... maar dat is nogal gepuzzel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan