Hallo,
Ik zou graag de tekst van de cellen die een fout bevatten (#N/B, ... ...) een witte kleur geven zodanig dat deze onzichtbaar worden.
Ik dacht de klus te klaren met volgende code, maar het lukt mij niet
Mijn probleem is tweevoudig:
1) In de formule moet een vaste cel komen, vb H3 maar mij range staat de ene keer inderdaad in H3 maar de volgende keer in T3 en de zoveelste keer in BG12635, om maar iets te zeggen. Vraag: hoe maak ik de range in de formule variabel?
Ik dacht dit op te lossen via RC referentie maar de voorwaardelijke opmaak moet daar niets van weten :evil:
2) Op een NL Excel werkt de formule "Formula1:="=IsFout(H3)" maar niet de formule "Formula1:="=IsError(H3)" :evil:
Hoe maak je dan code die uitwisselbaar is tussen zowel NL als UK Excel?
Alvast bedankt voor een reactie... ...
Ik zou graag de tekst van de cellen die een fout bevatten (#N/B, ... ...) een witte kleur geven zodanig dat deze onzichtbaar worden.
Ik dacht de klus te klaren met volgende code, maar het lukt mij niet

Code:
'Afronden, range een naam geven en opmaak
With .Range(.Range("A1").Offset(lngRowOffset, lngColOffset), .Range("A1").Offset(lngRowOffset + .Range("rngBin").Count - 1, lngColOffset))
.NumberFormat = "0.000"
.Name = "rngY" & CStr(MyParameter) & "_F" & Zeroes(CStr(i), 3)
'Conditional formatting werkt blijkbaar enkel op een selectie niet op een opgegeven range ??!!??
'Tweede probleem is de taal IsFout werkt op Excel NL, IsError niet !!!!
.Select
' Selection.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:="=IsFout(H3)"
' Selection.FormatConditions(1).Font.ColorIndex = 2
Selection.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1R1C1:="=IsFoutR[" & CStr(lngRowOffset) & "]C[" & CStr(lngColOffset) & "]"
Selection.FormatConditions(1).Font.ColorIndex = 2
End With
Mijn probleem is tweevoudig:
1) In de formule moet een vaste cel komen, vb H3 maar mij range staat de ene keer inderdaad in H3 maar de volgende keer in T3 en de zoveelste keer in BG12635, om maar iets te zeggen. Vraag: hoe maak ik de range in de formule variabel?
Ik dacht dit op te lossen via RC referentie maar de voorwaardelijke opmaak moet daar niets van weten :evil:
2) Op een NL Excel werkt de formule "Formula1:="=IsFout(H3)" maar niet de formule "Formula1:="=IsError(H3)" :evil:
Hoe maak je dan code die uitwisselbaar is tussen zowel NL als UK Excel?
Alvast bedankt voor een reactie... ...