• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk opmaak reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpbosch

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Beste leden van het forum,

Ik kom er niet achter waarom de voorwaardelijke opmaak niet functioneert. Het lijkt wel of er een maximum op zit. Weten jullie hier iets van?

Gr. Jeroen

Zet hier eens een voorbeeld. Hier kunnen we niet zoveel mee. Excel2003, 2007, 2010, 2013?? Hoeveel wil je voorwaardelijk opmaken. etc.

Ron

T9 = groen doordat aan de voorwaarden voldaan

Gegevens staan in D22 tot en met D33

Voorwaarden met betrekking tot No GO staan in in P22 t/m P33
Het stoplicht staat nu op groen.

Zodra D23 veranderd naar bijvoorbeeld -10% dan blijft het stoplicht op groen staan (rood komt er wel bij). Maar groen gaat niet weg.

Doe ik iets verkeerd?Bekijk bijlage Example voorwaardelijke opmaak.xlsx
Office 2010

Er staan meerdere voorwaarden gekoppeld aan T9, zoals te zien in de bijlage. De cel is ook afhankelijk van D22, verander D22 maar naar -10. dan gaat die weg.excel 2 opmaken.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, maar dat wil ik ook juist. Meerdere voorwaarden, zodat indien er een cijfer in conflict is met No GO, dan moet het stoplicht rood worden en niet rood en groen.

Want alle rode voorwaarden werken gewoon. Alleen het groene licht niet, die brandt eigenlijk altijd, behalve als aan alle voorwaarden niet wordt voldaan.

Is het probleem duidelijk voor jullie?

Ik kom er niet uit. Bijvoorbaat dank!

Probeer dit eens:
Code:
EN(($D$23)>$P$23;($D$22)>$P$22)
Bedoel je zoiets? Wanneer er niet aan allebei de voorwaarden wordt voldaan moet het groene stoplicht uitgaan.

TOP! Dit werkt, even aangepast naar de rest: nu dit er van gemaakt (ander excel bestand, nummers komen niet overeen), maar dit werkt top! Thnx

=AND(($D$23)>$G$23;($D$24)>$P$24;($D$25)<$P$25;($D$27)>$P$27;($D$28)<$P$28;($D$31)<$P$31;($D$33)<$P$33)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan