Voorwaardelijk opmaak werkt niet consistent in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

dandiep

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2016
Berichten
27
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb een formulier dat is gebaseerd op een query. De query bevat alleen regels waarvan minimaal één veld verschillend is tussen de twee tabellen.
In het formulier worden de velden uit de tabellen naast elkaar geplaatst. Wanneer een veld afwijkend is wil ik deze dmv voorwaardelijke opmaak met rood vullen.
Het probleem is dat dit mechanische op de meeste cellen wel werkt en op sommige niet.
Als ik de eigenschappen van de velden vergelijk tussen wel en niet werkende velden zie ik geen verschil.

Ik weet dus prima hoe ik de voorwaardelijke opmaak kan maken, maar op één of andere manier werkt het de ene keer wel en de andere keer niet.
Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

een uitgekleed voorbeeld volgt als bijlage.

Met vriendelijke groet,
Danny Diepersloot
 
Laatst bewerkt:
Allereerst welkom bij HelpMij!
Je hebt dus meerdere combinaties van twee velden die je met elkaar wilt vergelijken? Dat moet natuurlijk kunnen. Je geeft niet aan of je de eigenschappen vergelijkt tussen de overeenkomende velden uit de twee tabellen
Als ik de eigenschappen van de velden vergelijk tussen wel en niet werkende velden zie ik geen verschil.
of velden op je formulier met elkaar vergelijkt die vergelijkbare eigenschappen hebben. Dus dat wordt hopelijk in het voorbeeldje duidelijker :).
 
De bijlage is toegevoegd. In het formulier is te zien dat de onderste regel niet werkt terwijl de middelste regel wel werkt.
De bovenste regel is het veld waarop beide tabellen zijn gekoppeld.
 
Ik zie je veldnamen niet terug in je formulier. Die heb je vervangen door aliassen. Die moet je dan ook in je formule gebruiken:
Code:
[13]<>[23]
werkt prima.
 
Bedankt OctaFish,

De bijlage was een uitgeklede versie van het werkelijke bestand, waardoor het lijkt dat er aliassen gebruikt zijn.
In werkelijkheid is dit niet, in de bijlage (example 2) een iets minder uitgeklede versie.
In het formulier zie je enkele velden die het niet doen, bijvoorbeeld systempart build in.
Zou je hier ook eens naar kunnen kijken?
 
Je probleem ligt niet in de Voorwaardelijke opmaak, zoals je zou verwachten, maar in je gegevens. Voorwaardelijke opmaak zoals je hem nu hebt vergelijkt 2 velden met elkaar. Maar dat kan alleen werken als er iets te vergelijken valt; anders werkt het niet. Als één van de 2 velden dus leeg is, dan houdt het feest op. Met deze formule
Code:
Expr1: IIf([TC_System Part No BuildIn] Is Null;0;[TC_System Part No BuildIn])
kun je dat uittesten: nu werkt je opmaak wél.
Zet ook maar eens een paar waarden in dat specifieke veld, je zult zien dat je netjes resultaat krijgt. Je kunt natuurlijk ook je Voorwaarde aanpassen in je VO:
Code:
[System Part No BuildIn]<>[TC_System Part No BuildIn] Or [TC_System Part No BuildIn] Is Null
 
Beste OctaFish,

Top, het werkt nu helemaal naar behoren.

Hartelijk dank voor de vlotte reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan