• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk opmaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1962

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Godemiddag,

Ik heb een vraagje.
Ik heb een simpel planningsbestandje gemaakt met daarin een kalender tot 2020.

Een volgende week wordt aangemaakt door het tabblad daarvoor te kopieren en het jaartal en weeknummer te veranderen zodat de datum goed komt te staan.

Waar het nu om gaat, is dat als iemand op zondagavond heeft gewerkt, dat dit op het volgende tabblad zichtbaar wordt, door in Cel b ( achter de naam van de medewerker) een rode N te laten verschijnen en de cellen C in het rood te kleuren.

Kan dit met voorwaardelijke opmaak en zou iemand genegen zijn om mij op weg te helpen?
Tevens de vraag hoe dit opgelost moet worden als er nog geen nieuw tabblad voor de volgend week is aangemaakt.

Ik zou heel blij zijn met hulp.
Alvast bedankt.
Het bestandje heb ik als bijlage toegevoegd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Niemand?

Is er iemand die mij helpen kan met bovengestelde vraag?

Ik denk dat je dit bedoelt. Zet in blad Week 02, cel B5:

=ALS('Week 01'!O5<>"";"b";"")

De andere formules voor die kolom zijn analoog.

De voorwaardelijke opmaak moet dan kijken of er in kolom B iets staat en dat een kleurtje geven. Dat is niet moeilijk, wordt vaak gedaan op het forum.

Als het blad nog niet bestaat heb je in principe geen probleem, aangezien de formules en opmaak toch maar in het bestand voor de nieuwe week staan. Op het moment van kopiëren zal je meer dan waarschijnlijk wel de celverwijzingen naar het blad van de juiste (vorige week) moeten doen verwijzen.

Wigi

Thanxx

Ik denk dat je dit bedoelt. Zet in blad Week 02, cel B5:

=ALS('Week 01'!O5<>"";"b";"")

De andere formules voor die kolom zijn analoog.

De voorwaardelijke opmaak moet dan kijken of er in kolom B iets staat en dat een kleurtje geven. Dat is niet moeilijk, wordt vaak gedaan op het forum.

Als het blad nog niet bestaat heb je in principe geen probleem, aangezien de formules en opmaak toch maar in het bestand voor de nieuwe week staan. Op het moment van kopiëren zal je meer dan waarschijnlijk wel de celverwijzingen naar het blad van de juiste (vorige week) moeten doen verwijzen.

Wigi

Geweldig... dit werkt....... zou er geen mogelijk bestaan dat de tabbladen gekopieerd worden en dat niet iedere formule aangepast zou hoeven worden aan de naam van het tabblad?

IK ben hier al heel blin mee hoor!
Bedankt zover!!

zou er geen mogelijk bestaan dat de tabbladen gekopieerd worden en dat niet iedere formule aangepast zou hoeven worden aan de naam van het tabblad?

Ja, alleen.... begin dan maar wat te programmeren in VBA.

:-)

Daarwas ik al bang voor........... exel is al lastig genoeg voor me.. laat staat VBA :-)

Uiteindelijk is het toch maar de naam van een tabblad veranderen? Dit kan met Bewerken > Vervangen (Ctrl-H). Lijkt mij niet de moeite om VBA-code voor te schrijven.

Thanxx

Uiteindelijk is het toch maar de naam van een tabblad veranderen? Dit kan met Bewerken > Vervangen (Ctrl-H). Lijkt mij niet de moeite om VBA-code voor te schrijven.

Je hebt helemaal gelijk.
Bedankt voor je moeite!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan