• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk sorteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Viggo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Viggo

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hey,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik haal gegevens op via een webquery ( het betreft een voetbalspel ). Deze worden op sheet1 gezet en gesorteerd volgens score. Er zijn 6 kolommen nl.: "Rangschikking", "Naam", "Ploegnaam", "Huidige score", "Vorige score" en "Evolutie"
en 12 rijen ( 11 deelnemers dus ). De query vult de kolommen "Naam", "Ploegnaam" en "Huidige score".
Nu is het de bedoeling om, vooraleer de query te vernieuwen, de gegevens ergens te kopiëren en daarna de oude scores in
de kolom "Vorige score" onder te brengen. Zover geen probleem. Maar ik zou graag in de kolom "Evolutie" een symbool
zien dat aangeeft wat de persoon in kwestie in de rangschikking heeft gedaan. Het symbool op zich is uiteraard ook geen probleem
( in Wing - of Webdings zijn genoeg symbooltjes te vinden ), maar hoe maak ik hem wijs dat bvb. Jan Smet in de rangschikking 2
plaatsen gestegen is en dus bvb. een omhoogwijzend pijltje in zijn "Evolutie" - kolom hoort te krijgen?

Thanks_______Viggo

Beste Viggo,

Je kun in Excel een formule maken: =als(A1>B1;"J";"K") en dan kiezen voor wingdings2.

GRoeten,

Richard

Ja, weet ik. Ik had die formule er al in staan. Maar het probleem was dat, als de query vernieuwd word, de gegevens in de kolom "Huidige score" veranderen. Waarbij ook de rijen
met de deelnemers terug - bij het opnieuw sorteren - terug door elkaar worden gehusseld.
Ik wist echter niet hoe hem wijs te maken wie gestegen, dan wel gedaald was.

Heb ondertussen een oplossing gevonden. Ik kopiëer heel het zootje naar een andere plek op de sheet en ga dan via .Find in de vba-module de gegevens vergelijken. De oude gegevens als variabelen opslaan en dan de vergelijking doen moet volgens mij sneller gaan, maar daar ben ik niet zo in thuis.

Mvg_______Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan