• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke cel opmaak in 3 kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylco

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Goedemiddag,

Voor een klant ben ik een overview aan het maken, waarmee ik de productiviteit wil meten aan de hand van een aantal waarden.

So far so good, maar ik wil in de 6de kolom en bij de 14de kolom bij de percentages 3 kleuren gebruiken om in oog opslag te zien of er een positief, negatief of een "zorgelijk" saldo is.

Alles vanaf en boven de 100% groen
Vanaf 90% t/m 99,9% geel of oranje
Alles onder de 90% rood

Ik krijg dit maar niet voor elkaar. Alles blijft rood of groen.

Ik heb het bestand bijgevoegd waar het overgaat met de instellingen van rood en groen.

Kan iemand hier naar kijken?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Er staan ook maar 2 kleuren als opmaak gedefinieerd in je voorwaardelijke opmaak. Ook de voorwaarden zijn niet juist.
Welk excel gebruik je?? vanaf 2007 kun je dat namelijk heeeeel makkelijk instellen.

Selecteer de betreffende kolom, kies dan voorwaardelijke opmaak, pictogramseries of kleurenschalen, kies daar de juist uit en pas de voorwaarden aan. Als je voor procenten kiest,.. neem dan alles gelijkaan/groter dan 1 voor groen, enz....

Laatst bewerkt:
Ik heb ook bewust de 2 kleuren erin gezet omdat ik het voor 3 kleuren gewoon echt niet weet. Heb vanalles geprobeerd, maar het lukt me op de een of andere manier gewoon niet.

Ik werk in excel 2010.

(ik ben ook nog eens maximaal kleurenblind, ik zie het verschil nu al niet tussen het groen en rood. Een collega verzekerde me dat het wel rood en groen is nu.)

Hylco,

om 100% te gebruiken in voorwaardelijke opmaak geef je een 1 in.
Voor 90% geef je 0.9 in.

Bijlagen

Hey Gelens,

Dit lijkt er behooooorlijk op! Ik heb grotere excel sheets gemaakt, maar met kleuren en opmaak ben ik niet zo'n held. Heel erg bedankt.

Kan je me misschien uitleggen hoe ik de oranjekleur een paar tintjes anders kan maken nu?

Hylco,

Ik ga er even vanuit dat je excel 2007 gebruikt.
Ga naar tab Start / voorwaardelijke opmaak / regels beheren.
Ga op de regel staan die aangepast moet worden en klik op regel bewerken.
er verschijnt een nieuw scherm en kies hier voor Opmaak
Hier is het mogelijk om een andere kleur te kiezen. Als de keuze niet voldoende is kun je kiezen voor Meer kleuren.

Maar dar wordt denk ik wel een probleempje voor iemand die kleurenblind is.

succes.

hylco,

Zet je de vraag nog als opgelsot ?

Zo is de opmaak nu.

Waarschijnlijk niet heel mooi, maar voor mij als kleurenblinde ook "leesbaar".

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan