• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

joli4213

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Beste,

Mijn probleem is als volgt
Volgens lokaalfiche in bijlage
- Ik heb onder rubriek "ELEKTRICITEIT" in een cel "B30" een validatielijst gemaakt met ICT materiaal dat gekozen kan worden.
- Onderaan de lokaalfiche onder rubriek "INVESTERINGEN BUITEN BOUWBUDGET" is het item ICT opnieuw te vinden.
- in de cel "P49" zou ik graag volgend zien gebeuren:
1- als er in "B30" iets is ingevuld dan met de inhoud gewoon overgenomen worden in cel "P49"
2- als er in de cel "B30Bekijk bijlage variabele_lokaalfiche 06-2011test.xlsm" niks is ingevuld is het de bedoeling dat men dan in de cel "P49" dezelfde validatielijst krijgt zoals in cel "B30"
3- deze programering zou ook in omgekeerde volgorde moeten werken.

Te hopen dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel en mij kan helpen.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("B30,P49")) Is Nothing And [B30].Value <> [P49].Value Then
    If Target.Address = [B30].Address Then [P49].Value = [B30].Value Else [B30].Value = [P49].Value
End If
End Sub

Voeg bovenstaande code toe aan je werkblad.
Bij een wijziging in of B30 of P49, krijgt de andere cel dezelfde waarde.

Je hoeft overigens in de datavalidatie van cel P49 alleen maar =ICT te zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

de code die u opgaf geeft bij de uitvoering van de macro een foutmelding is er een detail dat ik over het hoofd zie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan