• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Kan iemand mij verder helpen.

Ik heb een scorelijst met voorwaardelijke opmaak die de 1ste,2de en 3de een kleur geeft.
Nu is het zo dat wanneer er meerdere gelijke score's zijn enkel de hoogste score kleurt.
Kan de opmaak aangepast worden zodat de 2de en 3de score ook kleurt.
ps:in bijlage een voorbeeld.

Bekijk bijlage voorwaardelijke opmaak.xlsx

Rebmog;bedankt voor de oplossing,deze werkt perfect in de beperkte bijlage maar!!!
ps:als ik de formules copieer naar mijn file en deze aanpas aan de cellen waar deze moeten in komen werkt dit niet (meerdere malen geprobeerd)??
in bijlage de volledige file,zou jij de formule in de cellen kunnen plaatsen,ik krijg het niet klaar;
de opmaak zou moeten werken in de cellen:D2:G202 , J2:L202 , O2:O202 , T2:T202 ,Z9:Z20 ,Z22:Z33 ,AF9:AF20 ,AF22:AF33;
Ik dacht van deze te kopieren en dan doortrekken naar beneden maar dit lukt mij niet,ik weet niet wat ik fout doe???
kun jij mij helpen AUB.

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Rebmog;bedankt voor de inbreng , de opmaak in kolom T,Z en AF werken perfect.
de opmaak in kolommen D,E,F,G moeten per kolom werken (nu werkte deze op het hele bereik samen)deze heb ik reeds aangepast!!
kolom O werkt niet meer juist,bij 2 gelijke standen krijg ik 2 verschillende kleuren?
de kolommen AA , AG ,P en U zouden ook moeten werken op de zelfde basis.
Dit is voor mij te hoog gegrepen,kun jij er wat van maken.
ps:In de eerste link heb ik wat aanpassingen gedaan (zonder het verhoopte succes).

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Dat kolom O niet goed werkte komt omdat de getallen in kolom O geen gehele getallen zijn, maar achter de komma miniem van elkaar verschillen. Ik heb de formule voor de voorwaardelijke opmaak daarop aangepast. Ook in de andere gevraagde kolommen heb ik de voorwaardelijke opmaak gezet.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-337K4V7B74G6.xlsm

Rebmog bedankt voor de aangeboden oplossing,deze werkt perfect (weeral iets bijgeleerd).
ps:nog een vraagje;in kolom AH 5en6 staat een formule,werkt deze ergens voor/mogen deze weg of moet ik ze verbergen??

mvg,Luc

Die formules had ik gebruikt om wat te testen, maar ben ik vergeten weg te halen. Ze kunnen dus zonder problemen verwijderd worden.

Rebmog,bedankt voor het antwoord en al het werk.
De vraag is opgelost (en weeral wat bijgeleerd)misschien tot een volgende keer!!

mvg,Luc

Rebmog,toch nog een aanpassing gevraagd AUB.
Als je het blad leegmaakt (zie bijlage)kleuren de cellen geel ,kun jij dit wegwerken indien mogelijk?
Alvast bedankt voor uw moeite!

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Ga op cel D2 staan en verander bij de formule voor voorwaardelijke opmaak het gedeelte D2<>"" door D2>0. Doe hetzelfde voor de cellen Z9 en Z22.

Rebmog:bedankt voor de oplossing,deze werkt perfect.

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan