• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluedog79

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2018
Nadat ik via deze website vanochtend al een heel stuk verder kwam met het aanpassen van een document, kom ik toch weer een uitdaging tegen. Hopelijk is ook hiervoor een goede oplossing.

In bijgevoegd document word ik kolom V en AI voorwaardelijke opmaak gebruikt. Nu wilde ik deze aanpassen. De waarde RK 3 is namelijk anders geworden. Deze was:
70 < R ≤ 200: Belangrijk risico - correctie is nodig

maar moet worden:
75 < R ≤ 200: Belangrijk risico - correctie is nodig

Oftewel: ik wil dat het vakje in de kolom tot waarde 70 geel blijft, met een vetgedrukte 2. Vanaf 75 en hoger oranje met een vetgedrukte 3.

Ik heb geprobeerd de waarde van alle relevante regels (allemaal met het handje) van 70 naar 75 te zetten. Daarna blijft de kleur t/m 75 geel, wat de bedoeling is. Maar het getal veranderd nog wel. Wat doe ik hier verkeerd?

En is het mogelijk om dit voor de beide kolommen ineens aan te passen? Anders moet ik alles weer 1 voor 1 aanpassen en dat is vast niet nodig.

De code van de beveiliging is 99009.

Vast weer bedankt!

Bijlagen

Zie bijlage.

1. Gebruik a.u.b. nooit weer "-tekens om een getal heen. Dit wordt daarmee TEKST, en daarom heb ik de formule gewijzigd. De "-tekens zijn weggehaald, en de formule is nu zodanig dat je 'm door kunt trekken in de kolom.
2. Er zitten 5 VO-regels in, één voor elke kleur, die van toepassing zijn op de twee kolommen met RK-scores. Excel past automatisch de verwijzingen aan, daarom volstaan één set van 5 regels.
3. De kleur van de cel heb ik gebaseerd op de WAARDE van de kolom met RK-scores. Groen voor RK=1, etc. Daarom was ook punt 1 noodzakelijk, en dit lijkt me handiger voor als de risicoscores weer eens wijzigen.

Bekijk maar eens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zie bijlage.

1. Gebruik a.u.b. nooit weer "-tekens om een getal heen. Dit wordt daarmee TEKST, en daarom heb ik de formule gewijzigd. De "-tekens zijn weggehaald, en de formule is nu zodanig dat je 'm door kunt trekken in de kolom.
2. Er zitten 5 VO-regels in, één voor elke kleur, die van toepassing zijn op de twee kolommen met RK-scores. Excel past automatisch de verwijzingen aan, daarom volstaan één set van 5 regels.
3. De kleur van de cel heb ik gebaseerd op de WAARDE van de kolom met RK-scores. Groen voor RK=1, etc. Daarom was ook punt 1 noodzakelijk, en dit lijkt me handiger voor als de risicoscores weer eens wijzigen.

Bekijk maar eens.

Hoi Alex,

bedankt. Wat reageren jullie trouwens snel, ondanks de hitte ;-)

Het is zo precies wat ik bedoelde. Helemaal fijn. Tja, ik ben nog maar net de wondere wereld van Excel aan het ontdekken. Dit document heb ik via via gekregen, maar wil ik dus helemaal netjes maken. Kost veel moeite maar is ook een leuke leerschool. Door alle mogelijkheden zie je alleen soms de juiste weg niet meer. Maar ik ben heel blij met dit forum!

Mooi zo. Heel veel experts hier dus met een goed voorbeeldbestand en een beetje uitleg heb je meestal binnen no-time antwoord.

Nog 2 opmerkingen:
- bij beantwoorden van een post s.v.p. niet de knop Quote gebruiken, maar (forumetiquette) liever de knop "reageer op bericht" of tekstvak "snel reageren" onderaan. Dit i.v.m. leesbaarheid.
- is de vraag naar tevredenheid opgelost, dan de vraag rechts bovenaan de pagina ook daadwerkelijk op "opgelost" zetten.

Succes ermee verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan