• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Voorwaardelijke opmaak als waarde gelijk is in 1 kolom + datum anders is in andere kolom

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

qwerty0

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2016
Office versie
2021
Goedemiddag,

In bijlage een bestand met 2 kolommen.
1e kolom staan datums
2e kolom staan waardes

Graag zou ik elke cel uit de kolom met waardes markeren m.b.v. voorwaardelijke opmaak wanneer zowel de datums NIET gelijk zijn + de waardes in de andere kolom WEL gelijk zijn.

Zie voorbeeld bestand.
In dit geval zijn de waardes "11" gelijk maar de bijbehorende datums anders. Ik zou die dan graag allen gemarkeerd krijgen.
De waardes "22" zijn allen gelijk en de bijbehorende datums zijn ook gelijk. In dit geval zouden deze dus niet gemarkeerd moeten worden.

Ik heb al één en ander geprobeerd met een formule deze voorwaarden te combineren maar krijg het niet zoals gewenst.
Het uiteindelijke bestand is een groot blad waar ik liever niet met een extra hulpkolom werk. Ik ben dus op zoek naar de juiste formule in voorwaardelijke opmaak zonder gebruik te maken van een hulpkolom

Bijlagen

=SUMPRODUCT(($F$8:$F$15=$F8)*($D$8:$D$15=$D8))<>COUNTIF($F$8:$F$15;F8)

@snb

Dank voor je reactie. Dit werkt in feite goed.
Echter markeert deze formule ook de lege cellen. Is de formule nog uit breiden om lege cellen te negeren of kan dit enkel met een 2e formule?

Verder wordt de sheet enorm traag nu ik deze formule heb toegepast. Is daar nog iets aan te doen?

Terug
Bovenaan Onderaan