• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak bij ingevulde cel andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdi01

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Berichten
333
Hallo allen, ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing maar nog niet gevonden helaas, vandaar mijn vraag om jullie hulp.

Als er in A2 een waarde in een cel staat en in dezelfde rij in kolom B niets wil ik dat B2 rood wordt. Staat er wel een waarde in B2 hoeft hij niet rood te worden. Lijkt vrij eenvoudig, maar lukt het me niet.

Graag hulp. Bedankt alvast!
 
formule voor Voorwaardelijke Opmaak:

PHP:
=EN(A2<>"";B2="")
 
Ha SjonR,

Ik krijg het daarmee niet voor elkaar. De cel blijft blanco. In de bijlage een voorbeeldbestandje.
De bedoeling is dus dat F4 en F11 rood worden omdat er WEL data in A4 staat maar NIET in F4.:)
 

Bijlagen

  • voorbeeld1902.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 18
ScreenShot151.jpg

heb je het zo gedaan? Er staat niets bij VO in je voorbeeld.
 
Ja, zo heb ik het inderdaad gedaan...
Testbestandje heb ik gemaakt ná mijn test met jouw formule. :d
 
Nu wel even met het testbestand gedaan, maar krijg ik dit als resultaat... Wat doe ik fout? :eek:
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-02-19 om 13.17.30.png
    Schermafbeelding 2019-02-19 om 13.17.30.png
    113,5 KB · Weergaven: 51
Jouw formule is gebaseerd op rij 2. Dan moet het bereik bij Van Toepassing op ook op rij 2 beginnen. Dus F2 en niet F1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan