• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost voorwaardelijke opmaak: cel niet leeg en waarde groter dan

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Kan iemand mij helpen met de formule voor voorwaardelijke opmaak voor een cel.

De cel moet niet leeg zijn en de waarde moet gelijk zijn aan of hoger zijn dan 0,375.

Friend

Dan kan je toch gewoon controleren op >= 0,375 ?

Edmoor, dank voor je reactie. Dat dacht ik ook alleen het gaat om een bereik in een draaitabel en dat loopt dan bij mij niet lekker als de draaitabel meer of minder gegevens bevat. Dus ik dacht mijn formule aan te passen.
Friend

Emields, dank voor je reactie.

In de bijlage een voorbeeld. Waarschijnlijk type ik de oplossing van Edmoor ook helemaal verkeerd in.

Friend

Bijlagen

Die heb je inderdaad verkeerd ingevuld. Een formule zet je niet tussen aanhalingstekens, en er staat geen celverwijzing in.

Ik weet ook niet precies wat je met de draaitabel gedaan hebt, want ik kon er niet zoveel mee. Dus heb een nieuwe gemaakt, waarin de Voorwaardelijke Opmaak (VO) wel gemakkelijk ingesteld kan worden (methode: zie hier).

Eventuele gewenste slicers moet je zelf weer even toevoegen.

Bijlagen

AlexCel, dank je wel voor je reactie en uitleg en uitwerking. Ben vanavond laat thuis maar ga er morgen gelijk mee aan de slag😀
Friend

AlexCel, laat thuis maar toch maar even gekeken.

Jouw bestand werkt natuurlijk perfect alleen .... het lukt mij nog niet in mijn bestand.

Als ik naar jouw voorbeeld kijk lijkt het voor mij dat je er op afbeelding 2 (jouw bestand) een keuze mogelijkheid bovenaan staat die ik niet kan kiezen (afbeelding 3)

Heb ook de link van de uitleg bekeken. Daar zie ik wel die extra keuze optie zoals in jouw bestand afbeelding 2.
In mijn bestand lukt het mij echter niet dit boven water te krijgen

Dan staat er bij het bereik in jouw regel "naam". Als ik bij het bereik de kopnaam van de kolom van mijn draaitabel staat pakt hij dat niet.

Ik zal het wel totaal verkeerd doen maar hoop toch dat je mij verder op weg kan helpen.

Anders zal ik mijn bestand van gevoelige info strippen en het plaatsen als dat nodig is. Moet daar wel het een en ander voor aanpassen.

Friend

Bijlagen

• 1.png
    1.png
    74,1 KB · Weergaven: 4
  • 2.png
    2.png
    104,3 KB · Weergaven: 4
  • 3.png
    3.png
    80,2 KB · Weergaven: 4
Ik je oorspronkelijke draaitabel kreeg ik die opties ook niet. Vandaar dat ik een nieuwe had gemaakt. Ik kan niet precies verklaren waar dit aan ligt. Heb je de optie om zelf ook een nieuwe draaitabel te maken in je eigen bestand?

Goedemorgen AlexCel, nieuw proef bestandje gemaakt met nieuwe draaitabel. Maar jouw optie krijg ik niet. Ik gebruik Office 365.

Een raadsel?

Friend

Bijlagen

• 4.png
    4.png
    43,6 KB · Weergaven: 3
Ik snap niet zo goed hoe je die draaitabel zo krijgt met al die minnetjes, kennelijk voeg je 'm op een andere manier in dan ik. Zie onderstaande plaatje:

1706175723446.png

AlexCel, dank voor je geduld! Ik heb gevonden hoe ik er kom.

Mijn "fout" was dat ik het veld nummer in de rijen plaatste en niet in de waarden.
Dan krijg je wel de keuzemogelijkheid :)

Dank je wel!
Friend

Bijlagen

• 6.png
    6.png
    62,3 KB · Weergaven: 3
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan