• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels07

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Goedemiddag!

Ik zou graag willen dat wanneer er twee weken verstreken zijn na een datum die is ingevoerd in kolom "datum verstuurd" (zie bijlage) de gehele regel
rood kleurt. Indien dit stadium nog niet bereikt is (bijvoorbeeld een week verstrekten) wil ik dat de balk groen is. Wanneer er een datum is ingevuld
in de kolom "datum gebeld" wil ik dat de regel sowieso groen kleurt.

Iemand een oplossing? alvast bedankt!

het betreft hier trouwens excel 2007

Gr, Niels

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
met voorwaardelijke opmaak kan dat prima, de juiste werking is afhankelijk van de volgorde waarin je regels uitvoert en dat je bij sommige tests de "stop indien waar" moet aanvinken.

zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Roel,

bedankt voor je snelle reactie! het werkt goed! alleen begrijp ik niet echt hoe je het hebt gedaan. Zou je zo vrij willen zijn de formule uit te leggen?
Gr, Niels

In het menu start, staat een knop met voorwaardelijke opmaak, daar heb ik een aantal formules ingetikt en van toepassing verklaard op een datagebied

in de bijlage zie je 3 instellingen van de voorwaardelijke opmaak,

de eerste test of kolom H (datum gebeld) niet leeg is, als deze niet leeg is word de hele regel groen in het voorbeeld regel 3 want die ligt in het gebied waarop de opmaak van toepassing is gemaakt (=$A$3:$I$58) elke rij word individueel getest omdat door $H3 alleen de kolom word vastgezet,

de tweede test of kolom E ( datum verstuurd) niet leeg is en als er een waarde staat of deze ouder is dan 14 dagen via formule vandaag()-14

de derde test of kolom E niet leeg is en dan word de regel groen

Bijlagen

• instellingen offertelijst.JPG
    instellingen offertelijst.JPG
    54 KB · Weergaven: 88
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan