• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisett

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Ik heb een voorwaardelijke opmaak staan (=Blad1!D2<>""). Nu moet ik de opmaak naar rechts doortrekken, maar de formule moet zich aapassen naar D3, D4 enz. Zelf kom ik er niet uit met $ of iets dergelijks. Heeft iemand tips?

Het ligt eraan in welk kolom je start met de Vw opmaak Lisett.
Hier start ik in kolom F (=6), en trek er daarom 4 vanaf op rij twee uit te komen.
Code:
=INDIRECT("Blad1!D"&KOLOM()-4)<>""

Het lukt nog niet helemaal. Ik kan hem nu wel doortrekken naar rechts, maar ik wil de voorwaardelijke opmaak in een kalendervorm toepassen. Dit betekent voor januari dat in week 1 dag 1 t/m 4. Week 2 bestaat uit dag 5 t/m 11 en deze staan onder week 1. Zo voor elke maand. Bestaat er een mogelijkheid om desnoods per maand een voorwaardelijke opmaak te maken die ik dus naar rechts en vervolgens ook naar beneden door kan laten lopen? dus dan 1 met D1 een opmaak heeft en dus doorloopt met de maand, dus uiteindelijk 31 met D31 gelijk is.
Ik hoop dat dit duidelijk is.

Knipsel.PNG
Hier een voorbeeld van mijn kalender opmaak.

Is het zo moeilijk om een excelbestandje te posten, wat hebben we nu aan een foto?

Sorry ik wist niet dat dat kon.
Hier is het excel bestandje wat ik nu heb. Het is de bedoeling dat als er op blad 1 bij onderwerp iets wordt ingevuld (kolom D) dat er in de kalender, blad 2, de destreffende dag een kleurtje krijgt.
Bijlage verwijdert

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk het een op deze manier.
De kalender geheel geautomatiseerd
Verander alleen het jaartal in Blad3!a1

Bijlagen

Dag Willem,

Met welke versie is dit gemaakt?
Ik zie nog geen voorwaardelijke opmaak → Excel 2007.

Ps. bestandje bijgevoegd voor Excel 2007.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, mooi gemaakt Willem.
Daar heb jij wel de Vw opmaak in meegenomen?
In Excel 2007 is het dan geheel verdwenen.

Voorwaardelijk opmaak in 2007 werkt niet met rechtstreekse cel verwijzing naar een ander tabblad en in 2010 wel
Voor 2007 en eerder moet je gebruik maken van bereiknamen.

Dat verklaard een hoop.
Alleen jammer dat je de Vw opmaak foutmelding dan niet ziet in Excel 2007, maar geheel is verdwenen.
Het wordt er niet beter op om nog een goed antwoord te geven met al die versieverschillen. :(
Bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan