• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak draaitabel Excel bij gebruik PowerQuery

Status
Niet open voor verdere reacties.

miso1995

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2018
Dit is eigenlijk een vervolgvraag op Dit topic
Wellicht dat Huijb hier een mooi antwoord op heeft.

Ik heb hier een voorbeeld bestand. Eigenlijk dezelfde vraag, hoe verander ik de kleur in de draaitabel van bepaalde getallen, op het moment dat een regel is goedgekeurd?

In power Query heb ik net als Huijb in de Power Query editor van Power BI, een voorwaardelijke kolom toegevoegd. Maar hoe ga ik in de draaitabel met voorwaardelijke opmaak naar deze kolom verwijzen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Omdat ik toch wel echt heel graag hiervoor een oplossing wil hebben, heb ik nog even verder gespeeld en nu heb ik bedacht om een tweede draaitabel te maken, die exact dezelfde omvang heeft als de eerste draaitabel.
Door de slicers van de eerste draaitabel te koppelen aan de tweede draaitabel, zou in principe een verandering van draaitabel 1 tot dezelfde verandering van draaitabel 2 moeten leiden. Mits iemand de sortering aanpast.

In tabblad planning heb ik, door op cel C5 te staan, op voorwaardelijke opmaak geklikt en specifiek de derde optie voor draaitabellen aangevinkt.
Dan vervolgens als formule kijken of cel C5 in tabblad status, gelijk is aan 1. Zo ja, groen maken.

Het resultaat is dat het werkt, maar niet voor de eerste regel, indien een persoon meerdere regels heeft. Hoe kan dit?
Zie aangepast voorbeeldbestand.

Als iemand een mooiere solidere oplossing heeft, houd ik me aanbevolen. Alvast bedankt!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan