• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo,

In de bijlage heb ik een hardcopie van een draaitabel meegezonden. In de kolom van 'Jv -/- Berekende Benutting' zou ik een voorwaardelijke opmaak willen hebben. En dat als volgt:
- Voor de kosten grootboekrekening (Gbrekening) die valt tussen 400000 en 799999 zou in het geval dat de berekende benutting kleiner dan 0 is de cellen in kolom I rood moeten kleuren.
- Voor de opbrengstrekening vanaf 800000 zou ik de bedragen die groter dab 0 zijn rood willen opmaken.

Hoe kan ik dat doen in het draaitabel?

Groet,

Susan

Bijlagen

zoiets als in de bijlage?

Groeten,
Dennis

Hallo Dennis,

Je komt wel in de buurt, alleen loopt de opmaak niet door naar de kostensoort 450195 en dan het bedrag bij aktiviteit 300501.
Misschien met subtotalen, of zo?

Daarnaast wil ik in de draaitabel op opbrengstensoort 846700 en aktiviteit 300502 ook een rood veld (>0).

Groet,

Susan

via een stukje macro, die reageert op het updaten van je draaitabel (zie module blad2) en die stuurt de macro aan om alles netjes in te kleuren

Bijlagen

Beste Cow18,

Ik zag je oplossing betreffende Voorwaardelijke opmaak in draaitabellen via een macro en dat zag er inderdaad goed uit - zie in bijlage mijn draaitabel waar ik als opmaak een pictogramset wil toevoegen die aangeeft dat het cijfer in een bepaalde kolom hoger ligt dan de vorige ( dus bv omzet in kolom 2012 is hoger dan 2011 --> Groen pijltje omhoog, Omzet in kolom 2013 is lager dan 2012 --> rood pijltje omlaag).

Kan jij eens zien of jij ook hier een macro voor kan schrijven want zover reikt mijn kennis niet.

Dank,

Johan

Bekijk bijlage 3 jaar overzicht ( VB ).xlsx

via een stukje macro, die reageert op het updaten van je draaitabel (zie module blad2) en die stuurt de macro aan om alles netjes in te kleuren

Susan, met de oplossing van cow is helemaal niets mis. Maar mss moet je dit nog eens overwegen: zet in kolommen J en K je twee filterregels in formule vorm. Zet bijv in J1 "Regel1" (liever een zinvolle naam) en in J2
=EN((C2>400000); (C2<800000); (I2<0))
Kolom K analoog.
Breid het bronbereik voor je draaitabel uit met kolommen J en K, vernieuw je draaitabel, en gebruik de nieuwe velden als Rapportfilters.
Dit is een eenvoudige techniek om snel verschillende "views" op je gegevens te krijgen. Je kunt zoveel regels toevoegen als je wilt zonder dat je met voorw opmaak of vba aan de slag moet.
Tip: als je tabellen/lijsten gebruikt werkt excel de bereiken grotendeels automatisch voor je bij.

Dit topic is gedateert, m.a.w. het is ouder dan drie maanden en mag dus met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan