• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Beste Experts,

Ik wil in een draaittabel in Excel de regel een kleur geven als in alle twee kolommen van die regel een waarde staat.
In het voorbeeld in de bijlage heb ik aangegeven welke regels ik rood gearceerd wil zien. (in het voorbeeld de regels van kees en Wim)
Graag zou ik ook willen weten hoe ik dit kan doen als mijn draaitabel niet twee maar bijvoorbeeld 3 kolommen heeft en veel meer regels.
Al vast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
bedoel je zoiets?

Emields,
Bedankt, ik ga er vandaag mee aan de slag. Ik laat weten of het op mijn werkelijke bestand ook goed werkt

beste emields,

Hoe kan ik de formule aanpassen als ik meerdere kolommen heb? In het voorbeeld had ik alleen kolom B en C. Nu heb ik in de praktijk ook draaitabellen tot en met kolom F.
Volstaat het als ik de formule aanpas naar =EN($B3<>"";$F3<>"") of moet ik meerdere EN formules maken?

nee, dan gebruik je beter aantalarg anders zal de code te lang zijn.

ps. daarom wordt er zo dikwijls om een gelijkend voorbeeld gevraagd.

Bestand verwijdert i.v.m. privacy gevoelige informatie.

Beste Emields,

Heb een bestand toegevoegd met meerdere kolommen.
Al vast bedankt.

Youssef

Uw vorig bestand is verwijderd omdat er bladen in stonden met te veel privacy gegevens, nu plaats je hetzelfde bestand.

in dit voorbeeld zijn de bladen verwijderd en de draaitabel verplaatst. Leer gebruik te maken van de eerste rij en kolom, voor veel zaken is het interessanter dan zomaar ergens neerpoten.
Verwijder zelf uw geplaatst bestand

Bijlagen

EMIELDS

Excuus, had helemaal niet door dat er verborgen bladen in zaten, ik had deze weer doorgestuurd gekregen.
Bedankt dat jullie dit hebben verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan