• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak dubbele waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

phillip

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hallo allemaal,

Ik gebruik het onderstaande om twee kolommen met elkaar te vergelijken.

"Voorwaardelijk opmaak" --> " Markerings regels voor Cellen" --> "dubbele waarden" om te kunnen zien welke waarden dubbel zijn.

Hoe kan ik nu makkelijk de waardes die niet dubbel zijn en dus niet gemarkeerd worden naar een andere nieuwe kolom zetten.

Excel 2007

Alvast bedankt
Phillip

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het in Excel 2007 eventueel makkelijker zou kunnen, maar met een AANTAL.ALS functie kan je tellen hoeveel keer een cel in een bereik voorkomt. Als dat voor een cel 0 is, weet je dat die cel daar niet in voorkomt. Vervolgens een Autofilter erop zetten om de cellen die 0 / niet 0 zijn eruit te halen.

Wigi

Waarom niet meteen met een advanced filter? En dan dus filteren op unieke records en weg laten schrijven naar een ander stuk op de sheet?

Groet, Leo

In principe wel ja, Leo, alleen staan de te testen cellen in een andere kolom.

Hmmm... Ik ga de pc maar 'ns uitzetten en lekker naar bed! Het lezen gaat me niet echt goed meer af...:o
wigi zei:
alleen staan de te testen cellen in een andere kolom
Wigi, je hebt (alweer:D) gelijk! Ik had het deel
phiilip zei:
twee kolommen
over het hoofd gezien.:(

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan