• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak en radiobuttons

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Is het mogelijk met voorwaardelijke opmaak om, als er drie radiobuttons zijn, de drie cellen waarin ze staan rood te kleuren zo lang geen van de radiobuttons is aangeklikt.
En op het moment dat een radiobutton is aangeklikt alledrie de cellen groen kleuren.
Mag eventueel ook met een macro:-)

Het is misschien makkelijker als je er een voorbeeldbestandje bij zet :-)

Is het mogelijk met voorwaardelijke opmaak om, als er drie radiobuttons zijn, de drie cellen waarin ze staan rood te kleuren zo lang geen van de radiobuttons is aangeklikt. En op het moment dat een radiobutton is aangeklikt alledrie de cellen groen kleuren.
Als die radiobuttons de grootte hebben van de cel waarin ze staan, dan is de achtergrondkleur van die cellen niet te zien. Dan heeft het ook geen zin om de cellen een kleur te geven.

De checkbox koppelen aan een cel
Daarna een vo loslaten op die cel 'als waarde groter dan 0'

Bijlagen

Toch nog een aanvullende vraag. Ik heb een soortgelijk formulier met verschillende vragen met een soortgelijke opmaak. Het lukt me niet met het toewijzen van de radiobuttons. Zou je er bij gelegenheid eens naar willen kijken en even uitleggen wat ik verkeerd doe? (is nog wel een ruwe opmaak)
Dank!
Bekijk bijlage internereservering.xls

Radiobuttons die bij elkaar horen moet je een box omheen ztten.

Zie onderaan je vbtje

Bijlagen

Toch nog een aanvullende vraag.

Is het mogelijk dat als bij b.v. "lunch" de NEE-button wordt aangeklikt, de cel met aantal verdwijnt (want die is dan niet meer nodig)?

zet deze formule in cel E23
Code:
=ALS(D24=1;"aantal";"")
D24 is dan gekoppeld aan de knop

Er doemen 2 problemen op als je het zo doet.

1. De afmetingen van de radiobuttons moeten helemaal liggen binnen de box.
Zo niet dan gaan andere buttons er ook op reageren.
Dit houd in dat je de boxen en dus ook regel afstand moet vergroten (hoogte aanpassen).

2. Bij het niet gebruiken van de lunch wil je B30 en B31 laten verdwijnen.
Dit lukt gedeeltelijk dmv voorwaardelijke opmaak maar de buttons zelf niet.
Dat kan misschien via VBA maar dat ben ik niet machtig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan