• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak en tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,
2 Vragen over Excel (Microsoft Office 2010):

- Weet iemand een trucje om ZOWEL voorwaardelijke opmaak achtergrond kleur EN tekst via voorwaardelijke opmaak te plaatsen?

Wat ik wil is:
Als A1=Ja dan moet B1 oranje achtergrond krijgen (dat is simpel met voorwaardelijke opmaak), maar ik wil dat er tegelijkertijd
ook de tekst PRIMA verschijnt in B1 (dus op de oranje achtergrond).
Als A1=Nee, dan moet er geen achtergrond komen en moet ik de mogelijkheid hebben om zelf vrije tekst in B1 toe te voegen.

Kan dit in voorwaardelijke opmaak?
Ik wil in B1 dus geen formule maken in de cel zelf, omdat het soms ook vrije tekst moet zijn.

Of is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

Tks
Frans

Voorwaardelijke opmaak zegt het zelf al.
De opmaak kan veranderd worden niet de inhoud.
Formules en vrije tekst kan in principe niet tegelijk in een cel.

Wat is het probleem om er zelf "prima" in te zetten ?

Laatst bewerkt:
Dank,
Probleem is dat ik gewaarschuwd wil worden met tekst als A1 aan een bepaalde voorwaarde voldoet.
Kleur helpt, maar tekst erbij zou mooier zijn, omdat ik dit aan waarden van A1 kan koppelen.

Als A1 niet aan een bepaalde waarde voldoet, wil ik vrije tekst invoeren.

Via Voorwaardelijke opmaak dus niet (je hebt gelijk, woord zegt het eigenlijk al), maar is er
een handigheidje om standaard tekst of vrije tekst in 1 cel te krijgen?
Ik kan standaard tekst natuurlijk via formule voorprogrammeren en overschrijven, maar probleem is
dan dat de formule voor de volgende keer weg is. Tenzij ik deze ergens vast kan zetten??

Raak ik je kwijt of volg je me nog??

Een klein xls bestandje met enkele mogelijkheden brengt mij weer op de weg.

VBA is niet mijn sterkste kan maar bekijk dit eens.
Als in A1 "ja" staat dan komt in B1 automatisch "Let op extra vergoeding" te staan.

Bijlagen

Ik begreep dat als in A1 ja staat dat in B1 altijd "Let op extra vergoeding" moet komen te staan.
Verander je A1 dan kun je B1 wel veranderen.

...Sorry, ben niet duidelijk geweest.
B1 moet als een soort waarschuwing tekst Let op extra vergoeding weergeven als A1=Ja
Maar de tekst moet wel overschrijfbaar zijn.

Als A1=Nee, dan inderdaad geen tekst/waarschuwing in B1, maar ook dan moet wel
vrije tekst in te voeren zijn in B1.

Lukt dat???
Zou fantastisch zijn.

Helaas, voor mij houd het hier op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan