• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mrw84
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrw84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2017
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Voorbeeld

Cel A1 heeft een waarde van 20% (targetsetting conversie). Dit is dan ook de referentie cel.

In een tabel met conversies wil ik de cellen een opmaak geven als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen en gebruik ik A1 als referentie.

Bijvoorbeeld B1 is een cel in de tabel.

Wanneer B1 dezelfde of grotere waarde aangeeft als A1 moet hij groen kleuren. Dus als de conversie 20% of hoger is moet hij groen kleuren. Dit is makkelijk op te lossen door “ gelijk aan of grotere waarde” te gebruiken.

Maar als de waarde in cel B1 tot 25% lager is dan de waarde in cel A1 moet hij oranje kleuren. Dus de conversies van 15 tot 20% moeten oranje kleuren.

Alle conversies lager dan 15% moeten rood kleuren. Dus vanaf een waarde dat 25% lager ligt dan de waarde in cel A1.

Hoe ga ik dit dan verwerken in eventueel een formule? Waarom probeer ik dit met % te doen? Nou omdat de waarde van A1 wel eens kan veranderen en de eenvoudige opmaak zoals “kleiner dan” of “tussen” niet gaan werken omdat deze niet meeveranderen.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel?

Alvast bedankt voor de reacties!

Heb dan maar zelf een vb-bestandje gemaakt.
Daarin zie je hoe je dit kan aanpakken.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie! Ik zal inderdaad een VB bestandje toevoegen.

Is niet meer nodig denk ik zo.
Je kan toch in mijn bestandje zien wat er moet gebeuren.

Oke, maar hoe los je onderstaande situatie op?

"Maar als de waarde in cel B1 tot 25% lager is dan de waarde in cel A1 moet hij oranje kleuren. Dus de conversies van 15 tot 20% moeten oranje kleuren."

alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan