• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak Excle 2003 met 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutra

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Ik probeer een cel te laten verkleuren op basis van (2 maal) 2 voorwaarden.
Ik wil cel A1 laten verkleuren naar groen als er zowel een X in staat en als het aantal A's in Cel A2 t/m 5 groter is dan 0.
Ik wil cel A1 laten verkleuren naar rood als er zowel een X in staat en als in Cel A2 t/m 5 geen A staat.
Bekijk bijlage Voorbeeld VO 2 voorwaarden.xls
Het is me met een test gelukt (1ste tab), maar in het orginele bestand (tab 2015) lukt het me niet.
Wie kan me helpen?

Helaas niet.
Wat ik wilde is als er een X in A15 staat dat deze dan rood verkleurt en als er in een van de cellen een A staat, dat de cel A15 groen verkleurd.

Nu wordt deze rood als er een A staat in een van de cellen en groen als een van de cellen een X bevat.

Hopelijk is het te volgen.

Ik zie niets mis aan uw voorwaardelijke opmaak in blad 2015.
ik heb even de formule van de VO even op het blad zelf geplaatst en bleek dat er in de cel N15 geen X stond terwijl ik die wel zag staan.
na het plaatsen van een nieuw X blijkt de VO te werken,

in je originele bestandje staat er geen "x" in N13 maar "X " dus een spatie achter de X
Haal de spatie weg en je VO Formules werken.

:o

Echt alleen maar die stomme spatie achter de X.

Hartelijk dank, ik heb eeuwig zitten turen.

Het werkt inderdaad toch wel goed.

Nogmaals dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan