• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak formule werk niet op hele regel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie jij wat anders dan bijgevoegd plaatje?

vrouw.JPG

Dus 10-09 t/m 13-09 krijgt geen VO, is nog onderdeel van deze week.
Alles daarna heeft hoger weeknummer... dus logisch dat dagen VO krijgen.
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling is dat volgende week een VO krijgen.
Dan pas ik de 21 toch aan naar 7 lijkt mij?

Ik krijg dat dus echt niet voor elkaar :eek:
Zal wel aan mij liggen hoor. Ook met F1 kom ik niet verder.

1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee, de 21 pas je niet aan. Dat is een parameter die je aan de functie meegeeft om duidelijk te maken dat de week op een maandag begint en dat het Europese datumsysteem gebruikt moet worden. Dat kun je wel nalezen als je op F1 drukt en dat de informatie over de functie WEEKNUMMER raadpleegt (of WEEKNUM in het Engels).

Je geeft geen antwoord op de vraag in #22, zie jij hetzelfde als wat ik zie in Excel?

In bijgevoegd bestand bij #22 doet de VO (bij mij althans) precies wat je wilt, volgende week en verder krijgen een groene kleur.
 
Laatst bewerkt:
Het begint een beetje langs elkaar heen praten te worden. Jij plaatste zelf een nieuwe versie van het bestand bij antwoord #21. Die heb ik geopend.

Maar het maakt niet uit, ook in bovenstaande plaatje doet de VO precies wat het moet doen. Ook bij jou.

Misschien verwacht je iets anders, maar dan moet je alle VO eens uit het bestand halen en het handmatig inkleuren met wat jij als uitkomst verwacht.
 
Excuus als het wat verwarrend is geweest.:eek:

Ik verwacht nu slechts de dagen van volgende week met een VO

1.jpg
 
Ah. Nu zijn we er, dan wordt de VO-conditie:
Code:
[NL] =WEEKNUMMER($A3;21)=1+WEEKNUMMER(VANDAAG();21)
[EN] =WEEKNUM($A3,21)=1+WEEKNUM(TODAY(),21)
 
Laatst bewerkt:
Yes, zo gaat het lukken.

Nogmaals dank:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan