• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak gekoppeld aan invoervakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Ik heb een formulier (zie bijlage) met een flink aantal selectievakjes, door de grote hoeveelheid selectievakjes is dit niet echt overzichtelijk meer als ik dit uitprint.
De selectievakjes staan al in gekleurde cellen, maar als ik dit uitprint wordt dit wit afgebeeld. Nu wil ik graag dat d.m.v. voorwaardelijke opmaak de cel waar het selectievakje in staat kleurt en dit ook gezien wordt bij printen en dat ik dan het selctievakje niet laat zien bij uitprinten. Ik krijg het wel voor elkaar om de cel waar "waar/onwaar" in staat te doen verkleuren maar niet de andere......help

Groet,

Josh

Bijlagen

Josh,

De reden waarom je geen kleuren ziet bij het uitprinten is heel simpel, zo heb je hem ingesteld!
- Ga in het lint naar pagina-indeling.
- Klik op Titels afdrukken.
- Er opent zich een venster, halverwege dit venster staat Afdrukken.
- Verwijder hier het vinkje Zwart-wit.
Nu kun je in kleuren afdrukken.

Ieder selectievakje is gekoppeld aan een cel. Bijvoorbeeld het selectievakje van E3 is gekoppeld aan cel Y3
(ga op het selectievakje staan klik met rechter muisknop en kies voor eigenschappen, daar zie je de gekoppelde cel).
Je kunt nu de cellen onder de selectievakjes met voorwaardelijke opmaak kleuren.

Veel Succes.

Was alles maar zo simpel ;-)
Dank voor je reactie!

Groet,

Josh:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan