• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak, hoe toepassen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

s0me0neelse

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2017
Hallo,

ik heb een voorbeeld bestandje geplaatst omdat ik niet weet hoe ik datgene voor elkaar
kan krjgen wat ik graag wil, en wel:

In mijn overzicht blad wil ik de gegevens uit een "totaal" cel uit een andere sheet zichtbaar
maken. Deze moet echter in 2020 het totaal 2020 weergeven en in 2021 natuurlijk de data
van 2021.

Hoe doe ik dit ?

Bijlagen

met het volgende in B6voor 2020
Code:
='2020'!Q4

en voor 2021
Code:
='2021'!Q4

op zich niet moeilijk. Je selecteert een cel waar je je uitkomst wilt hebben. Daar typ je een = teken in. Dan ga je naar het blad waar de uitkomst staat en daar selecteer je de cel met uitkomst gevolgd door een Enter

Laatst bewerkt:
gerArt, de bedoeling is dat de cel waar de data in komt automatisch herkent dat het b.v. 2021 is en
dan de data van 2020 automatisch veranderd en 2021 weergeeft !

Beetje vaag wat er nou in cel B5 staat. Staat daar een concrete datum? Dan wordt de formule zoiets
Code:
=INDIRECT("'"&JAAR(B5)&"'!Q4")

Ik krijg een foutmelding.
Wat moet ik hier nog aan veranderen ?

PS
Cel B5 is alleen maar als voorbeeld, het gaat alleen om de data uit 2020-Q5 / 2021-Q5 in voorbeeld-E5 zichtbaar te maken
afhankelijk van het actuele jaar.

Bijlagen

• fout.jpg
    fout.jpg
    47,1 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
ipv
Code:
=INDIRECT("'"&JAAR(B5)&"'!Q4")
heb jij
Code:
=INDIRECT("'"&JAAR[COLOR="#FF0000"]*[/COLOR](B5)&"'!Q4")

Cel B5 is alleen maar als voorbeeld, het gaat alleen om de data uit 2020-Q5 / 2021-Q5 in voorbeeld-E5 zichtbaar te maken
afhankelijk van het actuele jaar.

Het wordt er niet helderder op wat je wilt. Het actuele jaar is 2019. Die tab bestaat niet. En in Q5 staat niets.

Hmmm, ik zal proberen het duidelijker te omschrijven!

Ik gebruik 12 sheets voor 2019 t/m 2030 en 1 sheet (overzicht) waar alle data wordt getoont welke in de
andere sheets wordt ingevoerd. Sluit ik het jaar 2019 af blijft sheet 2019 bestaan en ik ga verder met sheet
2020 enz.
Sheet "overzicht" toont met =2019!$Q$5 dus nog steeds de data uit cel Q5 van 2019 maar ik wil hier nu
dus de data uit cel Q5 2020 te zien krijgen.

Ik hoop dat het er nu wel duidelijker op wordt ;-)

Code:
=INDIRECT("'"&B5&"'!Q4")

Hier nog een poging

ps De vraag heeft niets te maken de titel
Voorwaardelijke opmaak, hoe toepassen ?

Laatst bewerkt:
VenA, dit werkt voor mij goed genoeg. Bedankt voor deze oplossing !
Popipipo, ik ging ervan uit dat het probleem opgelost moest worden m.b.v. voorwaardelijke opmaak, vandaar de titel.

Een ieder bedankt voor de hulp. Ben er weer eens heel blij mee :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan