• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak hulp?

Firepeet43

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2023
Goedemorgen,

Ik loop ergens vast en heb denk ik een zetje nodig de juiste kant op ;-)

Ik heb een tabblad met een kalender van de eerste 3 maanden van 2026. Ik wil dat een datum (bijvoorbeeld 14 jan) veranderd van kleur (geel) als in het tabblad "dagoverzicht" een van de getallen in kolom E,F,I,J,L,M,N boven een bepaald limiet komt alleen zijn deze limieten per kolom anders. Ik ben aan het stoeien maar zie het niet meer anders dan dat ik bij iedere cel in tabblad "jaaroverzicht" de alle formules voor de voorwaardelijke opmaak in ga voeren? het lijkt mij dat dit makkelijker moet kunnen.

Wie helpt mij weer op weg?

Bijlagen

Je schrijft "kolom E,F,I,J,L,M,N" - moet dat niet zijn "kolom F,G,I,J,L,M,N"
In BX7 van tab "Dag overzicht" staat een formule die verwijst naar zichzelf - dat levert een kringverwijzing op
Kun je de limieten voor de verschillende kolommen ergens neerzetten?

Hey Haije,

Inderdaad moet het kolom F,G,I,J,L,M,N zijn, ik denk een dikke vinger geweest maar erg scherp van je.
De formule in BX7 = =ALS(BW7="";"";2) volgens mij geen verwijzing naar zichzelf?

Voor kolom F >5
kolom G > 5
Kolom I > 5
Kolom J > 5
Kolom L >4
Kolom M>3
Kolom N > 1

Alvast mijn dank voor je moeite

1744723788085.png
In de bijlage die je geplaatst hebt staat het echt

En wat je wilt bereiken is dat 14 januari op tab |Jaar overzicht| geel wordt als op 14 januari in tab |dag overzicht| in kolom F, G, I of J de waarde 5 heeft of in kolom L,M of N resp. de waarde 4, 3 of 1 staat?

Zorg er eerst voor dat de datums in tabblad jaaroverzicht ook echte datums zijn en niet alleen getallen.
Zie bijlage voor hoe het kan.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan