• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak in 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
oke lol in 2003 kon ik het vinden en was het makkelijker te doen.
nu heb ik de voorwaardelijk opmaak weer gevonden maar ik mis was wat in 203 volgens mij wel te doen was

eigenlijk wil ik dit doen
3 waarden moeten boven een bepaalde waarden zijn en dan moet een veld verkleuren.
dat is eigenlijk alles
vroeger kon je meerdere optie's in een waarde invullen en dan moesten al die criteria voldaan zijn voordat het gedaan werd wat je wilde

oke
A1=21
B1=24
C1=11
dus als A1=>20 en B1=>20 en C1=>10 dan moet D1 een Groene kleur krijgen
en als die waarden niet gehaald kunnen worden moet D1 een Rode kleur krijgen

wie kan me uit de brand helpen of verder helpen, dat ik weet waar ik het moet zoeken

Laatst bewerkt:
- Selecteer d1;
- Klik in de groep Stijlen op het pijltje naast "Voorw. opmaak";
- Als er nog een regel voor d1 is ingesteld, verwijder die dan eerst door te kiezen: "Regels wissen" --> "Regels uit geselecteerde cellen verwijderen";
- Kies "Voorw. opmaak" - "Nieuwe regel";
- Selecteer: "Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt";
- Vul in: =en(a1>=20;b1>=20;c1>=10)
- Klik op Opmaak, kies tekst- of opvulkleur, klik Ok, nogmaals Ok en "Toepassen" + Ok.

werkt goed
maar wat kan ik doen als ik hetzelfde ook moet doen voor a2 b2 c2 om dan hetzelfde te krijgen in d2
want de waarden in a1 an a2 kunnen verschillend zijn

werkt goed
maar wat kan ik doen als ik hetzelfde ook moet doen voor a2 b2 c2 om dan hetzelfde te krijgen in d2 want de waarden in a1 an a2 kunnen verschillend zijn
Hetzelfde als in 2003: gewoon met de vulgreep d1 naar beneden kopiëren.
NB: "met de vulgreep" is in de veronderstelling dat kolom D nog niet is ingevuld. Als dat wel het geval is, dan D1 kopiëren en de opmaak naar de onderliggende cellen overbrengen via Plakken speciaal - Opmaak.
Het effect kun je eventueel controleren door daarna te kiezen: Voorwaard. opmaak - Regels beheren. Je zult dan zien dat het bereik waarop de voorw. opmaak van toepassing is, gewijzigd is van $D$1 naar $D$1:$D$10 (als je de opmaak in kolom D t/m rij 10 gekopieerd hebt).

Laatst bewerkt:
Blackhawknl,
als je probleem uit de wereld is, markeer dan de vraag als "opgelost" a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan