• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak in cijferlijsten

• Onderwerp starter Onderwerp starter wgl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wgl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Gegroet
Ik wil m'n cijferlijst voor m'n klassen wat versimpelen (zodat ik niet steeds de voorwaardelijke opmaak moet wijzigen).
Wat is mijn probleem? Bovenaan een kolom noteer ik steeds de maximaal te behalen score. Daaronder komen de resultaten per leerling. Ik wil graag dat alle scores die onder de helft liggen rood ingekleurd worden. Welke formule moet ik gebruiken om dit voor 11 opeenvolgende toetsen (met elk een verschillende maximumscore)* automatisch te laten gebeuren?
mvg
wg

* kolom B gaat op 10, kolom C gaat op 15, kolom D gaat op 12 en ik heb leerlingennamen staan van A2 tot A22

Selecteer het bereik wat gekleurd moet worden. Kies voor voorwaardeleijke opmaak --> formule --> plaats hier (bijvoorbeeld) =B3<=B$1/2 --> kies je vw-opmaak en klik op OK

Succes,

P.S.
Voorbeeldbestandje had gemakkelijk geweest.

Ik neem aan dat het om de uitslag per toets gaat en niet om het totaal van een aantal toetsen.
Als dat het geval is en het te behalen aantal punten voor de toets van kolom B staat in B1,
geef dan B2 als voorw. opmaak: =en(b2<>"";b2<$b$1*0,5))
Kopieer die voorw.opmaak naar beneden in kolom B.
Voor de andere kolommen gaat het op dezelfde manier; voor C2 bv. wijzig je in de formule de b's in een c.

Bedankt

Heren, dames
Heel erg bedankt voor de reacties ... u heeft me voortreffelijk geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan